מנורה לא מוותרת ל-IDB בקרב על הלוואת ה-197 מ' ש'

מנורה על בקשת אי.די.בי פתוח מביהמ"ש: "ניסיון אופורטוניסטי להתחמק מקיום התחייבויותיה, בלי הצדקה, בלי עילה של ממש ותוך ניסיון לקבל בלא הצדקה את חסותו של ביהמ"ש"

מנורה מבטחים מסרבת לוותר לאי.די.בי פתוח, שבשליטת מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין, בקרב על פירעון ההלוואה מולה העומדת על כ-197 מיליון שקל. בהמשך לצו המניעה שהוציא לאחרונה שופט ביהמ"ש המחוזי איתן אורנשטיין, מציינת מנורה כי אין הצדקה לצו שהוצא וכי הוא בבחינת "ניסיון אופורטוניסטי של אי.די.בי פתוח להתחמק מקיום התחייבויותיה, בלי הצדקה, בלי עילה של ממש ותוך ניסיון לקבל בלא הצדקה את חסותו של בית-המשפט הנכבד". כך נכתב בתגובה ששלחו עורכי הדין המייצגים את מנורה בסוגיה, עפר בר-און, אמיר ויתקון וליטל ברששת ממשרד שביט בר-און גלאון צין יגור ושות'.

"החברה היא חברה סולבנטית, שלא תלויה כנגדה בקשה להסדר או פשרה או בקשת הבראה." כתבו עורכי הדין ובהתאם הוסיפו כי "אין לבית המשפט הנכבד סמכות לדון בבקשות וליתן את הסעדים המבוקשים בהן במסגרת זו".

נזכיר כי החל מינואר השנה מנהלת מנורה מו"מ מול בן משה ואלשטיין על תנאי ההלוואה בהיקף של כ-150 מיליון שקל אותה נתנה לחברה ב-2012. בעוד האחרונים דורשים הקטנה של הביטחונות, עומדת מנורה על דרישתה לפירעון מיידי של החוב, בטענה כי עצם שינוי הבעלות בחברה מהווה עילה לכך.

"נסיונה של אי.די.בי להיתלות בטענות מופרכות בדבר חוסר תום-לב כביכול מצד מנורה, אינו משכנע... החברה משווה לדברים נופך דרמטי, אולם אין זה אלא מסך עשן".

לטענת עורכי הדין "אם לשיטת החברה מצבה כל כך יציב ושפיר, שוויה כה רב, מובטחות לה השקעות בסכומי עתק ואין כל הצדקה לפירעון מידי של ההלוואה, לא צריך להיות כל קושי לחברה לקבל הלוואה חלופית מכל גורם אחר, ולמצער מבעלי השליטה החדשים בה, בריבית שוודאי תהיה נוחה יותר לחברה מזו המשולמת למנורה... אולם אם עצם הפירעון המידי של ההלוואה יזיק לחברה, מהטעם שאף גורם אחר לא יהיה מוכן להעמיד לה כעת אשראי בסכום ההלוואה - מה לחברה כי תלין על כך שמנורה מממשת את זכותה על-פי הסכם ההלוואה לפרעון מיידי?".