הפרקליטות: להורות על גביית ראיות חדשות בפרשת טלנסקי

לטענת הפרקליטות, לאחרונה הגיעו לידיה ראיות חדשות שהגישה שולה זקן, שיש בהן כדי להשליך על הערעור על זיכויו של אולמרט בפרשות טלנסקי וראשונטורס

פרקליטות המדינה מבקשת לפתוח מחדש את תיק אולמרט בבית המשפט העליון, ולהגיש שתי קלטות חדשות המפלילות לדעתה את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת טלנסקי - כך עולה מהבקשה להוספת ראיות חדשות שהגישה היום (ג') פרקליטות המדינה לשופטי העליון, הדנים בערעור שהוגש על זיכויו של אולמרט מפרשות ראשונטורס וטלנסקי.

לצד הגשת שתי הקלטות, מבקש פרקליט המדינה שי ניצן להגיש, באמצעות עדותה של שולה זקן, גם את "יומני שולה", ולהעיד את זקן במחוזי על אותן ראיות חדשות. ואולם לדעת הפרקליטות - יש לקבל את ערעורה ולהרשיע את אולמרט בשתי הפרשות גם ללא הראיות החדשות.

בבקשתו להוספת ראיות חדשות כתב ניצן לשופטי העליון כי "בחודשים האחרונים הגיעו לידיה של הפרקליטות ראיות חדשות, חלקן חפציות, שיש בהן כדי להשליך על הערעור שנידון בפני העליון. הראיות הגיעו מידיה של זקן, במסגרת המגעים עמה במשפט הולילנד".

בשתי הקלטות נשמעים אולמרט וזקן משוחחים ביניהם, בהקשר הרלוונטי לתיק טלנסקי. השיח הזה, יחד עם הרישומים ביומניה של זקן - מתירים באופן ברור את הספק שהטריד את בית המשפט המחוזי בירושלים - ספק שעומד בשורש זיכויו של המשיב בפרשת טלנסקי.

בבקשה מודגש כי במסגרת החקירה החדשה שנפתחה מסרה זקן הודעות מפורטות גם ביחס לשתי הפרשות, ראשונטורס וטלנסקי, לאחר שבזמנו בחרה לשתוק לגביהן, הן במשטרה והן בבית המשפט.

בהודעות אלה מפלילה זקן את אולמרט בשתי הפרשות, ואפשר ששמיעת עדותה בפרשות אלה, הייתה מביאה - כשלעצמה - לשינוי הכרעת הדין בשתי הפרשות.

עם זאת, הפרקליטות איננה מבקשת מבית המשפט להחזיר את התיק למחוזי לצורך שמיעת עדותה המלאה של זקן בשתי הפרשות, אלא רק לעדות שתתמוך בהגשת הראיות החפציות.

הפרקליטות טוענת כי אולמרט "הפעיל אמצעים פסולים כדי לשכנע את זקן שלא תעלה לדוכן העדים בשתי הפרשיות". לטענתה, "מהקלטות עולה כי אולמרט נקט בשני אמצעים בהקשר זה: הוא דאג לשלם לזקן סכומי כסף נכבדים ביותר, בין השאר, ובעיקר, כדי לכסות את הוצאות משפטה; ובה בעת הוא דיבר על לבה שלא תעלה לדוכן העדים, תוך שהסביר לה כי אם תעשה כן - תשמש עדותה גם לחובתו".

לפני כשבועיים פורסם ב"גלובס" כי בית המשפט העליון לא ייתן את פסק דינו בערעור הפרקליטות בפרשות ראשונטורס וטלנסקי, לפני שיקבל לעיונו את תוכן הראיות החדשות שנאספו בחקירת המשטרה, שהחלה בעקבות חתימת הסדר הטיעון בין הפרקליטות לבין זקן.

ראש הרכב השופטים בערעור, נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, החליט לעכב את מתן פסק הדין בערעור, עד שפרקליט המדינה יגיש את הבקשה המלאה להגשת ראיות חדשות. (ע"פ 8080/12).