האוצר מסרב לשנות תנאי העסקה לעובדים ברשות השידור

ההחלטה התקבלה לאור הבקשה להעביר עובדים ברשות מחוזה קיבוצי לחוזה אישי

רשות השידור / צילום: אוריה תדמור
רשות השידור / צילום: אוריה תדמור

משרד האוצר מסרב לבקשת רשות השידור להעביר עובדים בכירים מחוזה קיבוצי לחוזה אישי. בהמשך לחשיפת "גלובס" העביר אגף השכר מכתב תשובה לסמנכ"ל כוח-האדם של רשות השידור, יראון רופין, ובו נכתב כי "בעת הזאת יש לבחון ביתר תשומת-לב כל שינוי בתנאי השכר וההעסקה של עובדים ברשות השידור".

במכתב מגולל נציג אגף השכר בהרחבה את הסיטואציה שבה נתונה רשות השידור, כאשר חוק סגירת הרשות הקיימת, שאותו מובילים השרים גלעד ארדן ויאיר לפיד, כבר עבר בקריאה ראשונה, ואף החלו דיוני שכר עם העובדים, שבמסגרתם אמורים להיות מוסדרים תנאי פרישתם.

"לאור זאת נראה שלעובדי הרשות אין אופק שירות רב", נכתב. "בשים לב לכך שלכל שינוי בתנאי השכר יהיו השפעות מרחיקות לכת על תנאי סיום ההעסקה של העובד, ננחה שלא להעביר עובדים המועסקים כיום תחת הסכם קיבוצי להעסקה בהתאם לחוזים אישיים, ושלא להגדיל את רמות השכר של העובדים המועסקים כיום בחוזים אישיים ברשות".

השפעה על היקף הפנסיה

העברה של עובדים בכירים לחוזים אישיים בשלב זה, כאשר תאריך הסגירה המתוכנן של רשות השידור נע בין מארס לספטמבר 2015, אמנם לא אמורה לשנות את משכורתם הנוכחית, אך עשויה להגדיל משמעותית את ההפרשות לפנסיה ואת הטבות הפרישה שלהם.

בין העובדים שעבורם נתבקשה הטבה זו גם סמנכ"ל כוח-האדם של רשות השידור, יראון רופין, שהפנה בעצמו את הבקשה לאוצר.

מרשות השידור לא נמסרה תגובה לדברים.