הטיפ היומי: מניה שמתומחרת בחסר ויכולה לזנק ב-22%

נעם פינקו מפסגות: אטריום היא חברה מובילה וחזקה, ומאז שנרכשה על ידי גזית גלוב היא עברה מהפיכה ניהולית, תפעולית ופיננסית ושיפרה את ביצועיה

חברת אטריום / צילום: איל יצהר
חברת אטריום / צילום: איל יצהר

אטריום היא אחת מחברות הנדל"ן המניב המובילות במרכז ומזרח אירופה. החברה, שנשלטת על ידי גזית גלוב (40%) וקרן הנדל"ן Apollo (כ-14%), נסחרת בבורסה האוסטרית ובבורסה ההולנדית בשווי של כ-1.5 מיליארד אירו.

אטריום פועלת בהחזקה, ניהול וייזום של מרכזים מסחריים מעוגני סופרמרקטים. פעילות אטריום בפולין מהווה כמחצית משווי הפעילות. לאור מצבה הטוב יחסית של כלכלה זו, אטריום תמשיך להתרחב במדינה. בצ'כיה יש לחברה נכס אחד גדול והרבה נכסים קטנים, שההכנסה מהם ירדה במעט בשנה האחרונה. ברוסיה פועלת החברה בעיקר בערים בגודל בינוני לצד פעילות קטנה יחסית במוסקבה וסנט פטרסבורג. כרגע לא מורגשת פגיעה בפעילות למרות המתיחות הפוליטית, אך היחלשות הרובל עלולה לפגוע בעתיד בפדיונות השוכרים. החברה פועלת במדינות נוספות.

המצב הפיננסי של אטריום הוא מצוין, עם מזומנים בהיקף של כ-300 מיליון אירו וחוב נטו של כ-540 מיליון אירו הממנפים היקף נכסים של כ-2.8 מיליארד אירו. החוזק הפיננסי התבטא בהעלאת הדירוג לדירוג השקעה והנפקת אג"ח ל-7 שנים בריבית קבועה של 4%.

נכון לסוף 2013, במאזן החברה היו נכסי קרקעות ופיתוח בהיקף של כ-580 מיליון אירו, המהווים סימן שאלה עבור המשקיעים. הסכום ירד מאז ל-430 מיליון אירו, לאור השלמת פרויקט בפולין ומכירת קרקע בטורקיה. הפחתנו כ-140 מיליון אירו מהשווי, בעיקר בגין קרקעות ברוסיה וטורקיה, שבהן אין צפי לפיתוח בקרוב.

האסטרטגיה של גזית גלוב, להתמקד בנכסים מרכזיים בערים גדולות, מיושמת גם באטריום. רכישות משמעותיות יעזרו לחברה לשפר את התשואה על ההון ואת תשואת ה-FFO (תזרים תפעולי נקי) הנפגעות מהיעדר מינוף. החברה תחלק ב-2014 דיבידנד המגלם תשואה נאה של כ-6%.

בשורה התחתונה: אטריום היא חברה מובילה וחזקה, ומאז שנרכשה על ידי גזית גלוב היא עברה מהפיכה ניהולית, תפעולית ופיננסית ושיפרה את ביצועיה. אנו סבורים שהיא מתומחרת בחסר, בשל קושי בתמחור קרקעות וכן בשל שמרנות טבעית של משקיעים בכל הקשור למזרח אירופה.

אנו מתחילים לסקר את מניית אטריום בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 5 אירו למניה - גבוה בכ-22% ממחיר השוק.

* נכתב ע"י נעם פינקו, אנליסט פסגות ברוקראז'