תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

עלייה בביקוש לכרטיסים למונדיאל בארץ וברחבי העולם

במהלך חודש מאי חלה עלייה משמעותית בפניות של ישראלים, בעיקר לרכישת חבילות VIP בשווי של עשרות אלפי דולרים, כך מדווחת "איסתא ספורט" ■ בחברה מעריכים כי אחת הסיבות לעלייה בביקוש היא מצוקת חדרי המלון בריו

ברזיל מתכוננת למונדיאל / צילום: רויטרס
ברזיל מתכוננת למונדיאל / צילום: רויטרס

*** הכתבה בשיתוף איסתא ספורט

ב-12 ביוני תישמע שריקת הפתיחה של המונדיאל ה-20 בברזיל. אליפות העולם בכדורגל היא אמנם תמיד אירוע מרגש, אך השנה, בעיקר משום שהיא נערכת בברזיל - בירת הכדורגל העולמית - נרשמת התרגשות מיוחדת בקרב האוהדים.

השילוב של האוכלוסייה הרב-גונית במדינה, הנופים, והעובדה שהכדורגל ממש זורם בעורקים של כל אזרח שם, הופכים את חוויית מונדיאל 2014 לחוויית הכדורגל האולטימטיבית. ואם זה לא מספיק, אז בנק ההשקעות גולדמן זאקס פרסם לאחרונה דוח מקיף, שבו הוא מעריך שברזיל תניף את גביע העולם בפעם השלישית ב-13 ביולי. לדבריו, גורמים כמו יתרון הביתיות, הנבחרת הכישרונית של המדינה והניסיון הקודם שלה במונדיאל, מעלים את סיכוייה ל-50%. בהתאם, ממליצים בגולדמן זאקס לקנות מניות של חברות ברזילאיות, שצפויות לעלות בחודש שלאחר סיום התחרות בקצב הגבוה בכ-3.5% לעומת קצב הגידול הגלובלי.

חברת "איסתא ספורט", המשווקת הרשמית למונדיאל בישראל, מדווחת גם היא על עלייה בפניות ובביקוש מצד ישראלים, אשר קונים אף חבילות בעשרות אלפי דולרים.

"אנו רואים גידול רב בקרב לקוחות שמזמינים חבילות VIP, שכוללות בילוי מפנק במתחם האצטדיון, משקאות, מזון ושירות אישי מדיילים עד למקום הישיבה באצטדיון", מספר גל שורר מנהל פרויקט המונדיאל בחברה. "חלק מהלקוחות מסתפקים בזה ולנים במלונות ברמה של 4-3 כוכבים וטסים במחלקת תיירים, וחלקם בוחרים לשדרג את שאר שירותי התיירות - מלונות 5 כוכבים, שירותי הסעות פרטיים וטיסות במחלקת עסקים. עד כה מכרנו חבילות אירוח בשווי של מאות אלפי שקלים, והמבוקשת ביותר היא זו של ה-VIP. הסיבה כנראה היא שזה אירוע של פעם בחיים, כלומר, אם כבר נוסעים אז משקיעים", מוסיף שורר.

ואם כבר החלטתם להשקיע, עדיף לרכוש כרטיסים דרך משווקים רשמיים. לפני כשבועיים עצרה המשטרה 10 חשודים שמכרו כרטיסים להופעות בעולם ולמשחק ליגת האלופות, אך לאחר שגרפו את הרווחים מהמכירות לא סיפקו את הכרטיסים. הרוכשים גילו שנפלו קורבן ל"עוקץ" רק בכניסה לאצטדיון, ונותרו המומים ופגועים.

- מה סדר הגודל של מחירי החבילות שאיסתא מציעה?

"רבים מהכרטיסים שאנחנו מציעים זולים מ'מחיר השוק'. כך, כרטיס לרבע הגמר בריו דה ז'נרו מוצע בשוק במחירים של 1,700-1,500 דולר לקטגוריה 1, ואילו הלקוחות שלנו רכשו חבילת אירוח שלמה ב-1,050 דולר. גם למשחקי שמינית הגמר הצענו חבילות כאלו ב-850 דולר, בעוד מחיר השוק הגיע ל-1,200-1,500 דולר".

- אתם מסוגלים להציע מחירים כאלה?

"יש לנו ניסיון של שנים ארוכות בתחום, אנו נמצאים פיזית בברזיל ויצרנו קשרים עם ספקים מקומיים ובינלאומיים. כל אלה מאפשרים לנו להציע מגוון שירותים במחירים אטרקטיביים, ואנו מקבלים על כך פידבקים מלקוחות מכל העולם - אירופה, ארה"ב ועד אסיה".

שורר מציין סיבה נוספת לגידול ברכישת חבילות - מצוקת המלונות בברזיל. ההכנות למונדיאל לוו בחשש מאי עמידה בלוח הזמנים בשל עיכובים בבניית האצטדיונים, שיפוץ שדות התעופה ושדרוג תשתיות נוספות. במדינה שגם כך נמצאת במשבר כלכלי, ונוכח הביקורת הציבורית, ההפגנות והמחאות שנעשות נגד אירוח המונדיאל, לא פלא שישראלים רבים מעדיפים ללכת על בטוח כשזה מגיע לשנת הלילה שלהם. "אוהדים כנראה מעדיפים להזמין חבילה כדי לא להתעמת עם הקושי של מציאת חדרים או מלונות במחירים טובים", הוא אומר.

יש לציין שלמרות החשש ממהומות והפגנות בציבור, המשטרה הפדרלית והממשלות המקומיות במדינה למדו מהמחאות שפרצו בגביע הקונפדרציות, והודיעו כי הן ערוכות לכל התרחשות. בנוסף, המבצעים שנעשים על ידי המוחים אינם קשורים למונדיאל, ואלה הודיעו כי לא יכוונו את פעולותיהם כלפי תיירים.