גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מבחן דרכים: אאודי S8 החדשה - מחלקה ראשונה לגרמניה

כשמהנדסי אאודי תכננו את ה-S8 מודל 2014 הם ניצבו בפני דילמה לא פשוטה: מה עוד אפשר להוסיף למכונית סלון-פאר סופר-מתוחכמת והיפר-חזקה שמאיצה מהר יותר מפרארי? התשובה הייתה, כמובן, עוד קצת מהירות

פלח רכבי היוקרה בישראל נמצא בשנתיים האחרונות בגאות חסרת תקדים. אבל אפילו בתוך החבורה המכובדת ומוצפת המזומנים של מותגי הפרמיום, בולטת במיוחד התופעה של אאודי. בין 2010 ל-2013 רשמה אאודי זינוק עקבי של כ-60% במסירות, וכמעט הכפילה את הנתח שלה בשוק הרכב. בחמשת החודשים הראשונים של 2014 לבדם רשמה אאודי עלייה נוספת של 18%, והעלתה על הכביש יותר מ-1,600 מכוניות - קצב משוער של יותר מ-3,000 מכוניות בשנה, כזה שהיה מוכר עד היום רק במותגים "עממיים".

אאודי, כך נראה, הצליחה למצוא את שביל הזהב ללב הקונצנזוס של האוכלוסיות השבעות והמבוססות בישראל, וכיום לקוחותיה נעים בין צעירים שמקבלים מתנה מההורים לרגל סיום הבגרות או תואר, ועד פנסיונרים שרוצים "משהו סולידי ולא מתבלט ב-200 אלף דולר". עם כזו אהדה מקומית, אין זה מפתיע שגם ספינת הדגל של אאודי, ה-S8, מיהרה לנחות בישראל זמן קצר לאחר שעברה את שדרוג אמצע החיים שלה.

עיצוב סדרת ה-A8 היה ונותר שנוי במחלוקת. בניגוד לקווי העיצוב העגלגלים והידידותיים ששולטים כיום בפלח הזה (ע"ע מרצדס S החדשה), ללימוזינה של אאודי עיצוב טכנולוגי - קווים חדים וזוויות מורכבות, יציבה רחבה ונמוכה שמחבקת את הכביש וסיומת אנכית כמעט של החזית והזנב. מודל 2014 המחודש מתהדר גם בפגושים רב-שכבתיים מורכבים למראה ובפנסי LED צרים, שכמעט לא נראים לצד הגריל הענק.

העיצוב של סטיב ג'ובס

העיצוב הזה, שלקוח מעולם הארכיטקטורה המודרנית, פונה יותר לאינטלקט ופחות לרגש. אפילו חישוקי ה-20 אינץ' העצומים בגוון טיטניום אופנתי לא משנים בהרבה את הרושם. מנגד, עיצוב מטוס ה"חמקן" הזה טומן בחובו יתרונות על כבישי ישראל, במיוחד כשמדובר במכונית של מיליון שקל ו-520 כ"ס. זו מכונית המיליון הראשונה שבה נסענו בארץ שלא זכתה לשאלות מציקות, להזמנות למרוצי רמזורים ולשאר הטרדות.

אם העיצוב החיצוני הוא "אינטל", תא הנוסעים הוא לחלוטין "אפל". סביר להניח שאם סטיב ג'ובס היה עוסק בעיצוב פנים בתעשיית הרכב, כך הייתה נראית התוצאה. הנהג והנוסעים מוקפים בקווים מינימליסטיים ובחומרי דיפון קרירים, בוהקים והדוקים, שמשדרים איכות חסרת פשרות; פסי LED בלתי נראים מייצרים תאורה אפקטיבית בכל פינות התא; אין כמעט מתגים בולטים לעין; ויש הרבה מסכי צבע שהמשתמש יכול לערוך על פי טעמו האישי, כולל הורדת אפליקציות. אולי כמחווה לג'ובס הקונסול המרכזי מצויד גם בלוח מגע קטן, שמזהה תנועות אצבע ומתרגם אותן לטקסט ומספרים, כמו במכשיר האפל ניוטון המיתולוגי.

פינוקי הנוסעים הם בדיוק מה שניתן לצפות ממכונית בפלח הזה, כלומר מרחב רגליים וכתפיים על גבול ההגזמה מאחור, עבודת עור ועץ מרהיבה וכל פריט נוחות הדוניסטי שעולה על הדעת, כולל מערכת עיסוי שיאצו מרובת תוכניות במושבים הקדמיים שגורמת לסכסוכים קשים בין הנוסעים על הזכות לשבת מלפנים.

התדמית של יצרני היוקרה הגרמנים היא "סולידיות, תרבותיות ובגרות", אבל כשהדבר מגיע לגרסאות החזקות של פינות הדגל, נשארת הבגרות מאחור לטובת קרבות די ילדותיים. המודל הקודם של ה-S8 היה מלכתחילה אחת ממכוניות הסלון המהירות ביותר על פני הפלנטה, עם תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות. אלא שאז מרצדס וב.מ.וו פיתחו גרסאות סלון מפלצתיות משלהן, ואאודי החליטה לעמוד על שלה: המשקל הופחת, המהנדסים עבדו שעות נוספות, ובסופו של תהליך הושק המודל המחודש עם שיפור של עשירית אחת בתאוצה ל-100 קמ"ש.

גם בלי מדידת זמנים דיגיטלית, ה-S8 היא מכונית חזקה בצורה כמעט מגוחכת. 520 כוחות סוס הם נתון נאה לכשעצמו, אבל השחקן הרציני הוא המומנט שמפיק מנוע ה-V8 טווין טורבו - 65 קג"מ שזמינים בסיבובי מנוע שבהם מנועים נורמליים כלל עוד לא התעוררו. בתאוצה עם דוושה מלאה במצב התכנות הספורטיבי, המנוע הודף את הנוסעים אל גב המושב באותה אפקטיביות. זה קורה במישור, בעליות ובכל שיפוע, ודורש הרבה תשומת לב.

אולי בגלל זה מציידת אאודי את המכונית כסטנדרט בשלל עזרים אלקטרוניים מחוכמים להגנה אקטיבית, כולל גדג'ט אחד שמתריע מפני סטייה לא מתוכננת מהנתיב. במקרה שבו מאובחן מצב עם סיכון פוטנציאלי גבוה הוא אפילו לוקח מהנהג את הפיקוד על ההגה ומטה אותו בכמה מעלות, וכן - זה מטריד כמו שזה נשמע.

מי שיתגבר על עכבות פיזיות (רכב באורך של 5 מטרים ורבע ששוקל שני טון) וכלכליות (בכל זאת, מיליון שקל), ויתייחס ללימוזינה הזו כאל מכונית הספורט שאודי טוענת שהיא, יגלה מכונת עינוגים רצינית עם הנעה כפולה, היגוי אקטיבי ושלדה שיכולה על מסלולי המרוצים המפורסמים של גרמניה. ה-S8 יכולה להפיק תאוצה צדית של כמעט 1 ג'י בפיתולים, ולשלוח לנהג מסרים מדויקים בזמן אמת על מצב הגלגלים, הכביש ונטיית המרכב.

אפשר, לחלופין, לבחור באופציית פנסיה מוקדמת: מציבים את מחשב המנוע על מצב התכנות חיסכון, מכיילים את מתלי האוויר למצב נוחות ושוקעים בנירוונה חרישית במושב האחורי (או במושב הנהג), תוך שמאות קילומטרים חולפים מתחת לגלגלים מבלי להרגיש. במצב הזה, טוענת אאודי, יכולה המכונית להשיג צריכת דלק ממוצעת של כ-10 קילומטרים לליטר. אין ספק, שזה חשוב ללקוחות הפוטנציאליים.

אאודי S8 מאובזרת היטב עולה 988 אלף שקל, אם כי חלק לא מבוטל מהלקוחות מזמינים עוד אופציות בהתאמה אישית שיכולות בקלות להוסיף 200 אלף שקל למחיר. במחיר הזה מקבלים חוויה של מחלקה ראשונה גם בפקקים המאובקים של איילון, וכבונוס גם את התאוצה המהירה ביותר שאפשר למצוא - נכון לרגע זה - בפלח ההזוי הזה.

חלק מהמתחרות

מזראטי קוואטרופורטה

1.028 מיליון שקל תעלה מכונית הסלון של מזראטי בגרסת V8. תא נוסעים אולטרה-מפואר ומאובזר כמיטב המסורת האיטלקית, שפע של מרחב רגליים, שלדה ספורטיבית ומנוע פרארי 3.8 ליטר, שמייצר 530 כ"ס ומאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות.

מרצדס S קלאס AMG63

לגרסת העל החדשה של מרצדס S קלאס, שתגיע בקרוב, מנוע V8 טורבו 5.5 ליטר מייצר 585 כ"ס ומומנט אימתני של 90 קג"מ שמעיף את המכונית מאפס ל-100 קמ"ש ב-4 שניות. המחיר יתקרב מן הסתם ל-1.5 מיליון שקל.

ב.מ.וו 760

כ-1.3 מיליון שקל תעלה גרסת העל של ב.מ.וו סדרה 7, שמספקת 12 צילינדרים בנפח 6 ליטר והספק מכובד של 544 כ"ס. זוהי לימוזינת שרד רצינית, עם כל הפינוקים האפשריים וביצועים כמו אפס ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות.

עוד כתבות

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"