"להיצמד למדדי המניות, ובקומץ מניות להחזיק במשקל יתר"

למרות רמות השיא בשווקים, אורי כהן, מנהל תיקי תאגידים ומוסדות באינפיניטי, מעריך כי הרכיב המנייתי בתיקים ימשיך לגדול

אורי כהן / צילום: תמר מצפי
אורי כהן / צילום: תמר מצפי

למרות שמדד המעו"ף נסחר כבר תקופה ארוכה ברמות גבוהות, בדומה למדדים מובילים אחרים בעולם, והוא רחוק כעת פחות מ-1% מרמת השיא שלו, בבית ההשקעות אינפיניטי ממשיכים להיות אופטימיים ביחס להשקעה באפיק זה. "הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ילך ויגדל, נוכח התשואות הנמוכות באפיק הסולידי", מעריכים שם.

אורי כהן, מנהל תיקי תאגידים ומוסדות באינפיניטי, ממליץ "להיצמד למדדי המניות עצמם כעוגן להשקעה, ולבחור מספר מניות מצומצם בהן יש להחזיק במשקל יתר". בסך הכול מקצה כהן 20% מתיק ההשקעות שלו לרכיב המנייתי - בעיקר בישראל, והיתרה בארה"ב ובאירופה.

בשוק המקומי כהן מזהה פוטנציאל במניות הבנקים, ומבין השחקנים בענף נותן עדיפות למניית הפועלים. לדבריו, סקטור הבנקאות המקומי "סובל מחסם רגולטורי, כיוון שהמשקיעים המוסדיים הגדולים אינם יכולים להגדיל את החזקותיהם, לאחר שהגיעו מזמן לתקרת ההחזקה המותרת להם על ידי המפקח על הבנקים. סביר לצפות להקלה רגולטורית כלשהי בעניין הזה".

"בנוסף", מציין כהן, "הבנקים נסחרים במכפילי הון נוחים ונמצאים בתהליכי התייעלות".

מניה נוספת שכהן מזכיר היא של חברת האנרגיה בזן, אחרי שסבלה בשנים האחרונות ממרווחי זיקוק נמוכים ומהשקעה רחבת היקף במיד"ן (מתקן לייצור דלקים נקיים). "בתוצאותיה של בזן לרבעון הראשון של השנה, ניתן כבר לראות איתות חיובי ראשון להשקעה זו, ולחיבור המלא לתשתיות הגז הטבעי", הוא מציין.

צמד מניות נוספות שכהן מזכיר הן של סלע נדל"ן ואל על. בעניין קרן הריט להשקעות בנדל"ן, הוא אומר כי זו "מניבה למשקיעיה באופן עקבי תשואת דיבידנד שנתית של כ-7%. השקעה במניה עדיפה משמעותית לדעתנו על השקעה באיגרת חוב של החברה".

לגבי חברת התעופה, כהן סבור כי "הירידות בחודש האחרון במניה (11%-) מהוות נקודת כניסה נוחה. ועד העובדים ממשיך לייצר כותרות שליליות, אולם הנהלת החברה ממשיכה לפעול בקדחתנות להשגת הסכם עבודה חדש עם הוועד, וממשיכה בתוכנית האסטרטגית שלה, התורמת לחיסכון ניכר בעלויות. הרבעון השני השנה צפוי להיות טוב משמעותית מהראשון, לאור השפעת עיתוי חג הפסח".

"הפוטנציאל לרווחי הון אינו ניכר"

לגבי השקעה במניות מעבר לים, המלצתו של כהן היא להיכנס למדדים העיקריים, ובשוק האמריקאי הוא מזכיר את מדדי S&P 500 ונאסד"ק. באירופה ממליץ כהן על מדד ה-Eurostoxx 600, שלדבריו "מקנה חשיפה גם למניות הגדולות במדינות כגון ספרד, איטליה ופורטוגל. אלו חוות התאוששות מהמצב הקשה אליו נקלעו, כפי שמתבטא בתשואות האג"ח שלהן, אשר ממשיכות לרדת, ובהעלאת דירוג החוב שלהן".

את יתרת התיק מחלק כהן בצורה שווה בין אג"ח קונצרניות לממשלתיות. לדבריו, "שוק האג"ח המקומי פתח את 2014 בסערה, והניב עד כה רווחי הון גבוהים ככל שמטפסים בסולם המח"מ".

על רקע נתוני המאקרו - עם רמות הריבית והאינפלציה הנמוכות, כהן ממליץ על "החזקה במח"מ בינוני של כארבע שנים, תוך הטיית הרכיב הממשלתי לכיוון האפיק השקלי, ואיזון התיק על ידי החזקת מרכיב גבוה יותר של אג"ח חברות צמודות מדד".

באינפיניטי מעריכים שתיתכן הפחתת ריבית נוספת בחודשים הקרובים (מרמתה כיום, 0.75%, א' ל'), וכי "עליית ריבית אינה נראית באופק". לגבי האינפלציה סבורים שם כי "2014 צפויה להסתיים מתחת לאמצע יעד האינפלציה של בנק ישראל, העומד על 2%".

כהן מתייחס לשוק ההנפקות הרותח, המושך לתוכו כסף חדש כל הזמן, ואומר כי "הגיוסים בקרנות הנאמנות ממשיכים בקצב מסחרר. לאור הריבית הנמוכה במשק, והסכומים האדירים שעדיין יושבים בפיקדונות בבנקים ובקרנות כספיות, אשר למעשה לא מניבים תשואה משמעותית, אין מניעה שימשיכו עליות השערים בשוק הסולידי, ושתימשך הסטת כספים לנכסים ברמת סיכון גבוהה יותר".

"יחד עם זאת", הוא מוסיף, "הפוטנציאל לעוד רווחי הון אינו ניכר, לנוכח העליות החדות וצמצום משמעותי במרווחי התשואה בין אג"ח החברות לאג"ח הממשלתיות".

באפיק האג"ח, ממליצים באינפיניטי "להחזיק בתעודות סל המקנות פיזור ונזילות". כהן מוסיף כי "מדדי האג"ח המומלצים הם התל בונד 60, אשר סיכון החברות בו נמוך, והתל בונד תשואות, בו קיים פיזור ניכר של חברות, אך בפרופיל סיכון גבוה יותר".

*** הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

ההמלצות של אורי כהן מאינפיניטי
 ההמלצות של אורי כהן מאינפיניטי

תיק ההשקעות המומלץ של אורי כהן
 תיק ההשקעות המומלץ של אורי כהן