האם מודי פרידמן יקים את רשות השידור החדשה?

ארדן הציע את התפקיד לפרידמן, יו"ר קבוצת RGE המחזיקה בערוץ הילדים ■ בין השמות הנוספים שעלו: רם לנדס, שסירב לתפקיד; אלדד קובלנץ; ואורי שנער

מודי פרידמן / צילום: איל יצהר
מודי פרידמן / צילום: איל יצהר

שר התקשורת גלעד ארדן נועד עם איש התקשורת מודי פרידמן והציע לו להקים את רשות השידור החדשה.

ל"גלובס" נודע כי בימים אלה נערכת בדיקה משפטית של הנושא, משום שפרידמן משמש כיום כיו"ר קבוצת RGE, הגוף המחזיק בין היתר בערוץ הילדים.

מטרת הבדיקה היא לבחון אם הדבר אינו עומד בניגוד עניינים עם העובדה שלפיה השידור הציבורי החדש, כפי שהוא מוצע בהצעת החוק של משרד התקשורת ומשרד האוצר, יכלול גם ערוץ ילדים שיתבסס על מה שהיום הוא שידורי הטלוויזיה החינוכית.

פרידמן הוא אחד המנהלים הוותיקים בשוק התקשורת המקומי, ובעברו ניהל את ערוץ 10 ואת נגה תקשורת.

שם אחר שעלה כאפשרות, ואשר נתמך על-ידי משרד האוצר, הוא שמו של מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, אלדד קובלנץ.

מועמדותו של קובלנץ ריאלית גם לנוכח העובדה שהוא אינו כרוך אחר כל עבודה אחרת בשוק התקשורת בימים אלה ולא עשוי לעמוד בניגוד עניינים כלשהו, שכן הגוף שאותו הוא מנהל צפוי להיות חלק מהשידור הציבורי החדש.

כמו כן, התפקיד המדובר נוגע להקמה של הגוף החדש, ואין משמעותו ניהולו בפועל. על כן, מנהלים רבים עשויים להסס לקחת על עצמם את התפקיד, שכן הם ייאלצו להתפנות מעיסוקיהם, ולא ברור אם יוכלו לשוב אליהם אחר-כך.

עם זאת, בניגוד למגבלה שמוטלת על רם לנדס, אשר בשל ניהולו את הוועדה שהמליצה על פירוק רשות השידור ובנייה של אחרת במקומה, לא יוכל להתמודד על תפקיד מנכ"ל הגוף החדש, מי שיוביל את ההקמה יוכל גם להיות בסופו של דבר המנכ"ל של רשות השידור - למרות שמבנה החוק לא מבטיח לו זאת.

העיתון "ידיעות אחרונות" דיווח היום (ג') כי תפקיד ההקמה הוצע גם ללנדס, אך הוא סירב לקבלו. שם אחר שעלה הוא שמו של אורי שנער, לשעבר נשיא זכיינית ערוץ 2 קשת וכיום מייעץ לרשת.

פרידמן סירב להגיב לדברים. ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה.

עיקרי הרפורמה ברשות השידור

■ 1,900 עובדי הרשות יפוטרו, ורק כ-600 ירכיבו את הרשות החדשה.

■ הרשות החדשה תכלול את תחנות קול ישראל ו-3 ערוצי טלוויזיה - ערוץ מרכזי שיחליף את ערוץ 1; ערוץ ערבי; וערוץ ילדים ציבורי שיקום על בסיס המיזוג עם הטלוויזיה החינוכית.

■ במסגרת החוק, אגרת הטלוויזיה צפויה להתבטל לכל המוקדם במארס 2015 ולכל המאוחר בספטמבר 2015.