דרמה בדיון על רשות השידור: יו"ר הוועד הוצאה בצעקות

העובדים מחו על כך שרוב חברי הוועדה לא הגיעו לדיון, וטענו ל"זלזול ב-2,000 עובדים שנזרקים הביתה" ■ נציגי העובדים: "נתאבד על רשות השידור"

בניין רשות השידור / צלם: איל יצהר
בניין רשות השידור / צלם: איל יצהר

‎‎המאבק על עתיד רשות השידור עלה היום (ה') מדרגה במסגרת דיוני הוועדה המיוחדת בכנסת שמכינה את חוק רשות השידור לקריאה שנייה ושלישית. בעוד שאתמול (ד') נכחו בדיון הראשון שר האוצר יאיר לפיד ושר התקשורת גלעד ארדן, הפעם האווירה הייתה קצת פחות רשמית והלשונות פחות מרוסנות. ‏

‏כך מצאה את עצמה מוצאת החוצה מן הדיון בצעקות ענת עוזרי, יו"ר הוועד המשולב ברשות השידור, לאחר שקטעה את דבריו של יו"ר רשות השידור, אמיר גילת.

‏‏נציגי העובדים קראו קריאות ביניים במהלך הדיון ואמרו כי "נתאבד על רשות השידור". העובדים מחו, בין היתר, על כך שרוב חברי הוועדה לא הגיעו לדיון לשמוע את דבריהם, וטענו ל"זלזול ב-2,000 עובדים שנזרקים הביתה".

‏‏יו"ר הוועדה המיוחדת, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), ניסתה גם היום להרגיע את הרוחות: "אלה מאיתנו שנמצאים כאן באו לעבוד גם בשבילכם. אז למי שרוצה להגיע לחוק טוב, שמטיב גם עם עובדי הרשות, אני מציעה להפסיק עם האמירות הפופוליסטיות ולהתחיל לדבר לעניין".

בהתייחסות לקריאות העובדים ולהרחקה מהדיון של עוזרי, הוסיפה אלהרר כי "גם לדמוקרטיה יש כללים".‏

חבר הוועדה, ח"כ עיסאווי פריג', ביקש היום בדיון להתנות את העברת החוק החדש בחתימת הסכם עם העובדים, אך ח"כ אלהרר ביטלה את הבקשה ואמרה: "לא יקרה. זה גזר דין מוות לחוק".

אתמול אמר ארדן כי "המודל שעליו יתבסס הגוף החדש יהיה חסכוני ויעיל יותר. הוא יחסוך מאות מיליוני שקלים בשנה לציבור. לצד ההסכמה של האוצר לוותר על חלק מההכנסות, יתאפשר ביטול האגרה ללא תוספת של אגורה אחת מעבר למה שהציבור שילם עד היום. מי שאומר אחרת, משקר".