ההסתדרות אישרה סכסוכי עבודה - כולל בנמל אשדוד

בהסתדרות מאשימים את הנהלת נמל אשדוד בחשיפת עובדים לסכנות בטיחותיות ■ עילה נוספת לסכסוך: ניסיונה של הנהלת הנמל להעביר את עבודת עובדי הרכש המועסקים בהסכם קיבוצי למיקור חוץ

אבי ניסנקורן / צילום: אוריה תדמור
אבי ניסנקורן / צילום: אוריה תדמור

ההסתדרות אישרה היום (ה') מספר סכסוכי עבודה חדשים במשק, בין היתר במשרד הרווחה, הטלוויזיה החינוכית, המנהלים במוסדות החינוך של הרשויות המקומיות וכן בנמל אשדוד.

בהסתדרות מאשימים את הנהלת נמל אשדוד בחשיפת עובדים לסכנות בטיחותיות, בין היתר בשל "דרישת המעסיק מהעובדים לנסוע בכלים תפעוליים שלא עברו בחינה של משרד הרישוי או סירובו העיקש של המעסיק לספק לעובדים אמצעי בטיחות הולמים למצבים של נסיעה לאחור באמצעות כלים תפעוליים כבדים".

עילה נוספת לסכסוך בנמל עוסקת בניסיונה של הנהלת הנמל להעביר את עבודת עובדי הרכש המועסקים בהסכם קיבוצי למיקור חוץ. כמו כן, הסכסוך עוסק גם בהתנהלות של הפוגענית החברה בכל הקשור לכספי היעודה של הפנסיה התקציבית.

בבית החולים "בני ציון" בחיפה אושר סכסוך עבודה בשל סירוב ההנהלה להחיל שכר עידוד על חלק מעובדי בית החולים, תוך יצירת אפליה בשכר בין עובדים המועסקים באותן יחידות עבודה, לטענת ההסתדרות.

כמו כן, ההסתדרות אישרה סכסוכי עבודה בעיריית צפת, עיריית בת-ים ועיריית פתח-תקווה. בעיריית צפת הסכסוך עוסק בהתנהלות שיטתית של המעסיק באופן אשר פוגע ביחסי העבודה הקיבוציים. בבת ים, העירייה נוהגת בחוסר שקיפות כלפי העובדים ונוקטת בשורה של צעדים חד צדדיים כדי להנהיג תוכנית הבראה, תוך פגיעה חמורה בתנאי עבודתם של העובדים. גם בעיריית בפתח-תקווה הסכסוך קשור, בין היתר, ליישום תכנית התייעלות ללא שיתוף נציגות העובדים.

סכסוך נוסף שאישרה ההסתדרות נוגע לעניינם של כ-180 עובדי הטלוויזיה החינוכית. "על אף שהמעסיק במקרה זה קיבל החלטה על רפורמה שכוללת כוונה לפיטורי העובדים, הנושא נוהל באופן חד-צדדי, תוך הצבת עובדות מוגמרות בפני העובדים ונציגותם ומבלי שנוהל משא ומתן", מסרה ההסתדרות.

עוד סכסוך עבודה שאושר היום נוגע לעניינם של המנהלים במוסדות החינוך ברשויות המקומיות. לדברי ההסתדרות, "אחת הסוגיות המרכזיות שבהן עוסק סכסוך זה, נוגעת להחלטות החד צדדיות בדבר הארכת שנת הלימודים במסגרת 'בית הספר של החופש הגדול', לכיתות היסוד של בתי הספר, ללא ניהול מו"מ בדבר ההשלכות על העובדים. העובדים גם מוחים על העברת מטלות מצוותי החינוך וההוראה לאחריות מזכירות בתי הספר וכן על השינויים החד צדדיים בקריטריונים לזכאות לקבלת תוספת מינהל בית ספרי".