אלה ההימורים של רשתות הטלוויזיה בארה"ב לסתיו הקרוב

רשתות הברודקאסט בארה"ב חושפות לוח משדרים לסתיו הקרוב שמנסה להיאבק במתחרים כמו נטפליקס וערוצי כבלים אלמוניים

תרבות אמריקאית פופולרית / צילום: shutterstock
תרבות אמריקאית פופולרית / צילום: shutterstock

אם יש משהו שהטלוויזיה האמריקאית לימדה אותנו, הוא שבדרך כלל רוב ההימורים הבטוחים נכשלים. סדרות שעל הנייר נראות כהצלחות בטוחות, הופכות לכישלונות מביכים, וסדרות שאף אחד לא שם לב אליהן במהלך פיתוחן והן נכנסו ללוח השידורים כתחליף זמני או כפתרון של אין ברירה, הופכות ללהיטי ענק. ומעל הכול מרחף האיום ההולך וגובר מצד כל מי שאינן רשתות הברודקאסט המסורתיות. ערוצי כבלים שונים ומשונים שמתחילים להפיק תוכן מקורי לאורך כל השנה, וכפי ש"בית הקלפים" של נטפליקס הוכיחה לנו - לא ממש צריך להיות ערוץ טלוויזיה כדי להצליח ולזכות באהדת הצופים והמבקרים.

וכך, כשכולם יודעים שאוטוטו הטלוויזיה שלנו כבר לא תהיה מה שהייתה פעם, וכשאף אחד לא יכול לתחום בזמן מדויק את ה"אוטוטו" הזה, הציגו בשבועות האחרונים הרשתות הגדולות בארה"ב את שלל הסדרות החדשות שהזמינו לעונת השידורים שתחל אי-שם בספטמבר 2014.

רבות מהסדרות שעליהן תקראו תכף לא ישרדו יותר מעונה אחת, חלק מהן יורדו מהמסך אחרי פרקים בודדים, מעטות יהפכו לדיירות קבועות בלוחות השידורים. אבל מגמות? מגמות אפשר לסרטט בשמחה רבה, ודאי בשלב הזה, כשכל מה שהמבקרים והעיתונאים יכולים להסתמך עליו הוא טריילר קצר מפרק פיילוט שצולם בחופזה.

ABC: מהמרת על שונדה

העונה האחרונה של רשת ABC הייתה זוועתית. סדרות הדרמה החדשות שהשיקה נכשלו בקול תרועה רמה. אחרות, "נקמה" ו"עד עצם היום הזה", נחלשו משמעותית, ולהיטים בטוחים כמו "סוכני S.H.I.E.L.D" קרטעו. בצר לה החליטה הרשת לפנות אל האישה שעד עתה לא אכזבה אותה: שונדה ריימס, היוצרת והמפיקה של "האנטומיה של גריי" ו"סקנדל".

בסתיו הקרוב תשתלט ריימס על הפריים-טיים של ABC בחמישי בערב עם 3 סדרות פרי מוחה הקודח: "האנטומיה" תפתח עונה חדשה בשמונה בערב, "סקנדל" הסקנדלית, שעוררה המון באזז בעונתה השלישית, תשודר מיד אחריה בתשע, ובעשר תושק הסדרה החדשה "HOW TO GET AWAY WITH MURDER" בכיכובה של ויולה דיוויס.

דיוויס, שחקנית ותיקה ומוערכת שמוכרת בעיקר מהמסך הגדול, החליטה מן הסתם לדאוג לעצמה לעבודה קבועה בטלוויזיה על בסיס ההנחה שמגע הזהב של שונדה ריימס יצליח גם הפעם. ימים יגידו.

אבל אם בדיוויס עסקינן, כדאי להזכיר את הנקודה שכל אתרי השואוביז האמריקאיים ציינו לאחר שנחשפו ללוחות השידורים של רשתות הברודקאסט: עונת סתיו 2014 תהיה עונה מגוונת מאוד מבחינה גזעית. כן, גם בעידן "אמריקה של אובמה", לצבע העור של השחקנים המובילים יש משקל. וזו תהיה עונה עם ה מ ו ן שחקנים אפרו-אמריקאים שיובילו סדרות. בנוסף לדיוויס, עמיתתה לסרט "העזרה", אוקטביה ספנסר, תוביל את הדרמה הקומית הרפואית החדשה "RED BAND SOCIETY", טראג'י פי הנסן מ"בנג'מין באטן" ו"מבוקש" וטרנס הווארד המוערך יככבו בדרמת ההיפ-הופ "EMPIRE" - שתיהן של רשת FOX, ולורנס פישברן יצוץ מדי פעם בסדרה הקומית שהוא מפיק עבור ABC, שתיקרא "BLACK-ISH".

בעולם הציני שנקרא "תעשיית הטלוויזיה האמריקאית" אי-אפשר להתייחס בביטול לשטף הסדרות הידידותיות לאפרו-אמריקאים. סביר להניח שמאחורי זה עומדים מחקרי עומק שערכו הרשתות ושגילו כי אפשר להגדיל את נתח הצפייה הפוטנציאלי שלהן באמצעות פנייה לקהלים שלא זכו לדי התייחסות עד עתה בשעות צפיית השיא.

*** הכתבה המלאה - במגזין "פירמה"