סטארבקס תממן לעובדיה את מרבית עלויות לימודי הקולג'

עובדים המועסקים בסטארבקס יותר מ-20 שעות בשבוע יקבלו 6,500 דולר בשנתיים הראשונות לתואר ואת העלות המלאה בשנתיים האחרונות

סטארבקס / צלם בלומברג
סטארבקס / צלם בלומברג

סטארבקס, מפעילת בתי-הקפה הגדולה בעולם, תתחיל כעת גם לממן את מרבית עלויות לימודי הקולג' של עובדיה.

עובדי סטארבקס המועסקים יותר מ-20 שעות בשבוע ורשומים ללימודי התואר הראשון בתוכנית המקוונת של אוניברסיטת מדינת אריזונה, יקבלו 6,500 דולר - כמחצית מעלות הלימודים - בשנתיים הראשונות לתואר, ואת עלות הלימודים המלאה בשנתיים האחרונות לתואר.

"תמיד ידענו שהשותפים שלנו עובדים קשה כל יום", אמר קליף בארואוס, נשיא חטיבת האמריקות של סטארבקס. "זו הדרך הטובה ביותר שבה אנחנו יכולים לשרת אותם".

כבר למעלה מ-20 שנה שסטארבקס מציעה לעובדיה מניות מוגבלות, המכונות 'מניות פולי הקפה' (Bean Stock), ויש לה גם תוכנית חיסכון פנסיוני 401(k) מותאמת. עובדי הסניפים מקבלים 450 גרם קפה טחון בחינם מדי שבוע, וכן משקאות בחינם בהפסקות העבודה שלהם והנחה של 30% על מזון, משקאות ומוצרים אחרים של סטארבקס. בעבר הציעה החברה החזר דמי לימוד בסך 1,000 דולר בשנה לעובדים בעלי ותק של שנה אחת לפחות.

נטל על הכלכלה

חובותיהם של סטודנטים בארה"ב שנטלו הלוואות למימון הלימודים כבר תפחו ל-1.2 טריליון דולר, וסכום-עתק זה יוצר נטל על הכלכלה מכיוון שחלק מהצעירים נמנעים מביצוע רכישות גדולות או מפתיחת עסק משלהם.

ב-9 ביוני פרסם הנשיא ברק אובמה צו נשיאותי להרחבת תוכנית שתקל על פירעון הלוואות הסטודנטים, אך ב-11 ביוני חסם הסנאט הצעת חוק שהייתה מאפשרת לנוטלי הלוואות סטודנטים לפרוס מחדש את יתרת ההלוואה בריבית נמוכה יותר.

לא נדרשת התחייבות

במסגרת תוכניתה החדשה של סטארבקס יוכלו העובדים לבחור מבין 40 מסלולי לימוד, כולל הנדסה, סיעוד ועסקים. בתוכנית יוכלו להשתתף גם עובדי סטארבקס המועסקים במרכזי תמיכה ובמתקנים לקליית פולי קפה, וכן עובדים ביחידות המותגים טיוואנה, לה בולאנז' ואבולושן פרש. העובדים לא יידרשו להתחייב לעבוד תקופה מסוימת בסטארבקס לאחר שיקבלו את החזר דמי הלימוד.

"זוהי ההשקעה המשמעותית ביותר שעשינו בשותפינו מאז השקת מניית פולי הקפה", אמר בארואוס. התוכנית נועדה לסייע לעובדים להתמודד עם הנטל הפיננסי של רכישת השכלה גבוהה, הוסיף.

חברות אמריקאיות אחרות מציעות גם הן החזר דמי לימוד בקולג', וחלק מהן מתנות את הסיוע בעמידה בדרישות מחמירות יותר. ל. ברנדס, הבעלים של ויקטוריה'ס סיקרט, מעניקה לעובדים בעלי ותק של שנה לפחות 3,000 דולר בשנה בגין דמי לימוד בקולג'. הום דיפו מציעה החזר דמי לימוד לעובדים בשכר חודשי ולעובדים על בסיס שעה המועסקים במשרה מלאה.

כ-25% מ-135 אלף העובדים בסניפי סטארבקס כבר מחזיקים בתואר ראשון. לחברה, הפועלת מסיאטל, יש כ-11,600 סניפים.