CNOOC במו"מ לרכוש 40% ממאגר גז של דלק ונובל

מאגר אפרודיטה מכיל לפי אומדן מעודכן כ-4.1 TCF גז טבעי - כמות המספיקה להקמת מתקן הנזלה צף, שיאפשר לענקית הסינית לייצא את הגז ללקוחותיה בסין ■ CNOOC התעיינה בעבר ברכישת 30% מהזכויות ב"לוויתן"

קידוח   / צלם: חיים אזולאי
קידוח / צלם: חיים אזולאי

ענקית האנרגיה הסינית CNOOC במשא ומתן לרכוש 30-40% ממאגר הגז אפרודיטה בקפריסין, כך נודע ל"גלובס". הזכויות בשטח מוחזקות כיום על ידי נובל אנרג'י האמריקאית (70%) ושותפויות הגז של קבוצת דלק, דלק קידוחים ואבנר, המחזיקות כל אחת ב-15%.

מאגר אפרודיטה מכיל לפי אומדן מעודכן כ-4.1 טריליון רגל מעוקבת (TCF) גז טבעי - כמות המספיקה להקמת מתקן הנזלה צף (FLNG), שיאפשר לחברה הסינית לייצא את הגז ללקוחותיה בסין. לאחרונה דווח "גלובס" כי גם וודסייד האוסטרלית מעוניינת להיכנס כשותפה למאגר מסיבות דומות, אך נראה כי סיכויי החברה הסינית גבוהים יותר.

CNOOC או בשמה המלאה China National Offshore Oil Corp התעניינה בעבר ברכישת 30% מהזכויות במאגר "לוויתן" ונציגיה הגיעו לישראל מספר פעמים ונפגשו עם בעלי הזכויות במאגר, אולם אלה העדיפו את וודסייד בגלל הניסיון והידע שיש לחברה האוסטרלית בהקמת תשתיות להנזלת גז. העסקה עם וודסייד התפוצה בסופו של דבר על רקע אי הסכמות בינה לבין השותפים ב"לוויתן", קבוצת דלק, נובל ורציו.

בתעשייה מעריכים כי צרכי האנרגיה הגדלים במהירות של סין יהפכו את CNOOC לאחת השחקניות המובילות בעולם בתוך ה-LNG בתוך שנים ספורות. לאחרונה דווח כי החברה תרכוש גז נוזלי מ-BP ב-20 מיליארד דולר ותשתף פעולה עם Shell בפיתוח שדות גז ברחבי העולם.