כפי שסוכם בעבר: עד מיליון שקל לכל עובד רשות השידור שיפרוש

בתום דיון מרתוני בהשתתפות יו"ר ההסתדרות ניסנקורן ושר התקשורת ארדן, נקבע כי כפי שסוכם ברפורמה הקודמת, ממוצע הסכום הכולל של המענק וההטבות שיוצעו לעובד שיעזוב את הרשות במסגרת סגירתה יעמוד על 400 אלף שקל

פריצת דרך בשיחות בין עובדי רשות השידור למדינה: תנאי הפרישה של העובדים יהיו זהים לאלה שנחתמו בהסכמי הרפורמה שתוכננה ברשות בטרם נעצרה. משמעות הדבר כי כל עובד שיפרוש יקבל קרוב למיליון שקל של פיצויים והטבות.

הסיכום - שהתקבל בתום דיון מרתוני בין יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן; שר האוצר, יאיר לפיד; שר התקשורת, גלעד ארדן; הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם; ראש אגף התקציבים, אמיר לוי; וראשי האיגודים המקצועיים - סוכם בעוד שעשרות מעובדי רשות השידור מפגינים מול ביתה של יו"ר ועדת המשנה לענייני רשות השידור, ח"כ קארין אלהרר.

ממוצע הסכום הכולל של המענק וההטבות שיוצעו לעובד שיעזוב את הרשות במסגרת הפרישה יעמוד על 400 אלף שקל, כאשר המספר ינוע מכ-100 אלף שקל לעובדים זוטרים ועד לכמיליון שקל לעובדים ותיקים.

יש לציין כי במסגרת רפורמה זו אמורים לפרוש מאות עובדים נוספים - על-פי ההערכה כ1,000 עובדים - ביחס לרפורמה שנחתמה בעבר, ועל כן משמעות הדבר השקעה גדולה יותר של המדינה, ועל-פי ההערכה זו תמומן באמצעות הנדל"ן של רשות השידור והטלוויזיה החינוכית שיימכר.

כן סוכם העיקרון שלפיו העובדים שיעברו לרשות החדשה לא ייפגעו בשכרם, ונקבע כי הסכמים חדשים ייחתמו רק מול עובדים חדשים.

כעת יימשך הדיון בעניין הנושאים הנוספים שעדיין לא נפתרו, ובראשם מספר העובדים שיקלטו בשידור הציבורי החדש, וכמה מתוכם יהיו אנשי הרשות הנוכחית. הסיכום הערב (ד') סולל את הדרך להעברת החוק שמקדם השר ארדן.

יו"ר אגודת העיתונאים, חיקה גינוסר, שהשתתף בדיון הערב ובסדרת הדיונים האחרונה מול שר התקשורת ונציגי האוצר, מסר כי "אכן הגענו לפריצת דרך בכל הקשור לתנאי הפרישה ושמירת רצף הזכויות של העובדים שיישארו ברשות החדשה. עם זאת, עדיין עומדים בפנינו אתגרים רבים בוועדה המיוחדת לחוק רשות השידור, על זכויות העיתונאים וסעיפי החוק השונים - במטרה להבטיח שידור ציבורי איכותי חף אינטרסים בישראל".