הפרקליטות סגרה את תיק החקירה נגד אריה שקד

שקד, מנהל קול ישראל לשעבר, נחקר בחשד שמסר לחדשות 2 מסמך פנימי על מנהל הרדיו דאז, יוני בן-מנחם ■ התיק נסגר בשל חוסר עניין לציבור

פרקליטות המדינה החליטה לסגור את תיק החקירה נגד מנהל קול ישראל לשעבר, אריה שקד, בשל היעדר עניין לציבור בהעמדתו לדין.

שקד נחקר בחשד לפגיעה בפרטיות והוצאת מסמך ממשמורת, לאחר שמסר לכאורה לחדשות 2 דוח אבחון שערך מכון "פילת" על מנהל הרדיו דאז, יוני בן-מנחם, שבו נקבעו דברים שליליים על יכולות הניהול של מי שהפך לימים למנכ"ל רשות השידור. הכתבה שודרה בזמן שהשניים התמודדו במכרז על תפקיד מנכ"ל רשות השידור.

ההערכה היא כי ההחלטה על סגירת התיק מגיעה תוך לקיחה בחשבון את המחלוקות הפנימיות בתוך רשות השידור, כמו גם את העובדה כי להדלפה של הפרטים החסויים היה בסופו של יום ערך ציבורי. כמו כן נלקחה בחשבון העובדה ששקד אינו עוד עובד רשות השידור, וכן שסיום עבודתו ברשות בא בין היתר על רקע פרשה זו.

בשימוע שנערך לשקד הציג עורך דינו, ציון אמיר, שורה של נסיבות, ובהן נסיבות אישיות ומשפחתיות, שבהן מצוי מנהל קול ישראל לשעבר. לאחר בחינת מכלול השיקולים החליט מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עו"ד דן אלדד, כי האינטרס הציבורי בהעמדתו של שקד לדין נופל מהשפעתן של אותן נסיבות שראוי להתחשב בהן, ועל כן יש להימנע מהעמדתו של שקד לדין.

מרשות השידור נמסר כי "התגובה להחלטה זו תהיה בהתאם ותכלול את מיצוי כל הדרכים המשפטיות הקבועות בחוק".

את תגובתו של שקד לא ניתן היה להשיג.