דויטשה בנק: "השלווה לא תימשך לעד; היכונו לסערה בשווקים"

הבנק הגרמני חתך את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית ל-3.3% ב-2014, במקום 3.5% בתחזית הקודמת ■ הבנק חתך גם את התחזית של ארה"ב ל-2.3% ■ "השאלה היא האם העננים מבשרים על סערה קטנה או סופה גדולה"

וול סטריט / צלם: רויטרס
וול סטריט / צלם: רויטרס

כלכלני בנק ההשקעות דויטשה בנק פסימים לגבי עתיד הכלכלה הגלובלית. אתמול (ו') פרסם הבנק הגדול בגרמניה מסמך שבו הוא מביע פחות אופטימיות לגבי הכלכלה הגלובלית, מוריד את תחזית הצמיחה העולמית ומזהיר מפני "סערה בשווקים" שעלולה להתחולל בחודשים הקרובים.

הבנק הגרמני חתך את תחזית הצמיחה של ארה"ב ל-2.3% השנה, לעומת התחזית הקודמת שלו שעמדה על קצב צמיחה של 3.1%. זאת, לאחר שהשבוע פורסם כי כלכלת ארה"ב התכווצה בשיעור חד ומפתיע של 2.9% (שנתי) ברבעון הראשון. הבנק הגרמני חתך בנוסף את קצב הצמיחה של הכלכלה הגלובלית לשיעור של 3.3% ב-2014, במקום התחזית הקודמת שעמדה על קצב צמיחה של 3.5%.

במסמך שפרסם הבנק ציינו הכלכלנים כי הרוגע ששורר בשווקים הפיננסים בעולם לא יימשך לעד. זאת למרות שהשווקים טיפסו בשבועות האחרונים לשיאים חדשים ומדד ה-VIX (מדד ה"פחד") צנח ב-15% מתחילת השנה.

"השלווה בשווקים לא יכולה להימשך לעד והשאלה היא האם העננים שבאופק מבשרים על סערה קטנה או סופה מזיקה יותר", כתבו כלכלני דויטשה בנק. עם זאת, בבנק סבורים כי המפולת שתגיע תהיה מידתית ונשלטת.

לגבי יפן, ציינו בדויטשה בנק כי באופן מפתיע, הכלכלה הגיבה באופן רגוע להעלאת המסים שיזמה הממשלה והם צופים כי היא תציג ביצועים טובים יותר השנה ותצמח בקצב של 1.2%.