אוסף יצירות האמנות של אי.די.בי נמכר ב-3 מיליון שקל

נאמן אי.די.בי, עו"ד חגי אולמן, ישב באולם ועקב בעניין אחר המכירה, שהגיעה לרמות מחירים מפתיעות

מתוך אוסף האומנות של אי.די.בי / בית המכירות תירוש
מתוך אוסף האומנות של אי.די.בי / בית המכירות תירוש

פדיון מכירת אוסף האמנות של חברת אי.די.בי, שנערכה אמש (שבת), הסתכם בכ-3 מיליון שקל. סכום זה נמצא בטווח העליון של הערכות השווי המוקדמות של האוסף. נאמן אי.די.בי, עו"ד חגי אולמן, ישב באולם ועקב בעניין אחר המכירה, שהגיעה לרמות מחירים מפתיעות: יצירתו של יוסף זריצקי, שהוערכה ב-85-120 אלף דולר נמכרה ב-160 אלף דולר (כולל עמלת קונה 10%).

שתי יצירות של לאה ניקל שהוערכו עד 60 אלף דולר נמכרו האחת ב-85 אלף דולר והשנייה ב-42 אלף דולר. יצירה של ניר הוד השיגה 44 אלף דולר וכמותה גם היצירה המדוברת "בת יפתח" של אלי שמיר, שהוערכה בין 12 ל-18 אלף דולר והגיעה ל-44 אלף דולר. סכום הפדיון של מכירת אוסף אי.די.בי מצטרף לתוצאות המכירה של תירוש בשני חלקיה, שהסתכמו בכ-3 מיליון דולר.

השבוע מגיעה לשיאה עונת המכירות הפומביות בבתי המכירות הישראליים. מחר תתקיים בירושלים מכירת האמנות הבינלאומית של מצארט, הכוללת אמנות אימפרסיוניסטית, מודרנית ועכשווית. על פי ההערכות המוקדמות, עשוי שווי הפריטים במכירה של מצארט להגיע להיקף מרשים של 8 מיליון דולר. ביום חמישי (3.7) תתקיים המכירה העונתית של בית המכירות מונטיפיורי. במכירה 203 יצירות עכשוויות ישראליות ובינלאומיות ששוויין הכולל מוערך בכמיליון דולר.

במכירה של מצארט יוצעו 246 עבודות, ביניהן מספר יצירות יקרות ערך של אמנים ידועי שם, כמו מארק שגאל, אנדי וורהול וקית הרינג. בולטת מכולן היצירה LOVE - פסל באדום ובסגול של רוברט אינדיאנה, המוערך ב-450-550 אלף דולר. יצירה זו משנות ה-60 היא חלק מסדרת עבודותיו המפורסמות ביותר של אינדיאנה. הפסל הוא עותק 2 מתוך 4 במהדורה שמידותיה 91X91X46 ס"מ. אחיו הגדולים מופיעים בפיסול חוצות מונומנטלי בניו יורק, פילדלפיה ואינדיאנפוליס, וגרסתו העברית "אהבה" נמצאת בגן הפסלים של מוזיאון ישראל.

בחלק האימפרסיוניסטי של המכירה יוצעו יצירות מהמאה ה-19 ותחילת המאה ה-20. ביניהן יצירה של מוריס ולאמנק מ-1917 המוערכת ב-250 אלף דולר וציור מסדרת "מימוזות" של מואיז קיסלינג מ-1942 המוערך בין 250 ל-300 אלף דולר. "פורטרט עצמי עם חמור ירוק" של שגאל משנות ה-70 מוערך ב-80-100 אלף דולר; פסל זכוכית של פיקאסו "פיגורה" מ-1964 וערך ב-50-70 אלף דולר.

רקוויאם לצימבליסטה

במכירה של בית המכירות מונטיפיורי בולטת יצירתה של הפסלת המנוחה עפרה צימבליסטה, שהלכה לעולמה בשבוע שעבר. הפסל "מקהלה" המוצב על מרפסת הבניין ברחוב רוטשילד 96, (כיום כמלון רוטשילד), הוא חלק מאוסף חברת ההשקעות אוורגרין ושוויו מוערך ב-12-18 אלף דולר. מיקומו בשדרה המרכזית הפך אותו למוכר ואהוב בציבור, וכעת בעקבות מותה של האמנית פנתה החברה לעיריית תל אביב בהצעה.