לא רוצים להוציא מאות שקלים בפארק מים? כך תחסכו

כשכניסה ללונה-פארק או לפארק מים עולה יותר מ-100 שקל, ההוצאה המשפחתית על בילוי מתקרבת ל-1,000 שקל - בהתחשב בהוצאות הדלק, החניה והמזון ■ הצטיידות מראש בכרטיסים מוזלים יכולה לחסוך עד 50%

החופש הגדול כבר כאן. ההוצאה הכלכלית על יולי-אוגוסט לא מסתיימת בקייטנה ובחופשה המשפחתית, אלא עוברת דרך שורה ארוכה של בילויים בפסטיבלים ותערוכות, אתרי בילוי, פארקי מים, בתי קולנוע ועוד.

אפשר לצמצם את ההוצאה הזו גם בחצי: היערכות מוקדמת עם כרטיסי הכניסה, בעיקר כאלה שנרכשו דרך מועדוני צרכנות, תתורגם להנחה של עשרות שקלים ממחיר הכרטיס בקופה, ורכישה דרך כרטיס האשראי מאפשרת לעתים קרובות מתכונת של 1+1 (מותנה בסוג הכרטיס ובהיקף השימושים החודשיים).

גם רכישה מוקדמת באינטרנט מקנה הנחה של 10%-25%. לדוגמה, בימית 2000 המחיר המלא בקופה הוא כ-100 שקל, אך ברכישה מוקדמת באתר הפארק - כ-80 שקל.

ההמלצה היא להתעדכן מראש בלוח השנה המפורסם באתרי האינטרנט של פארקי השעשועים והמים, משום שבאתרי בילוי רבים יש ימים הסגורים לקהל הרחב (המיועדים לעמיתים במועדוני צרכנות שונים).

ההשתייכות למועדוני הצרכנות היא על בסיס מקום העבודה (גם לפנסיונרים). "חבר" הוא מועדון של אנשי הקבע, "אשמורת" הוא מועדון שאליו משתייכים חברי הסתדרות המורים, מועדון "בהצדעה" מעניק הטבות למילואימניקים, מועדון "שלך" כולל את עובדי הרשויות המקומיות, וכן הלאה.

המחירים המלאים גבוהים מאוד. כך לדוגמה 109 שקל לכרטיס ללונה פארק, או 106 שקל לכרטיס לפארק המים שפיים, ובחלק מהמקומות התייקרו ב-5%-10% ביחס ל-2012.

כך, ההוצאה על בילוי משפחתי של כמה שעות מתחילה כ-500 שקל - עוד לפני הוצאה על דלק, חניה, מזון ושתייה.

את המחירים המלאים כנראה משלמים בעיקר מטיילים ספונטניים שלא הצטיידו מראש או שפספסו את מפת ההנחות הרחבה הפרוסה בפניהם. גם אם זרמתם בספונטניות לאחד מהאתרי הבילוי, בחלק מהמקרים יש אפשרות לרכוש כרטיסים מוזלים דרך הסלולרי.

כמה תוציא משפחה בת 5 נפשות
 כמה תוציא משפחה בת 5 נפשות

קופוני קיץ

דרך נוספת לרכוש כרטיסים מוזלים היא מבצעים שמציעים אתרי הקופונים בכרטיס כניסה לאתרי בילוי, אטרקציות והצגות ילדים.

לדוגמה, אתר באליגם המציע הצגות ילדים בצוותא'לה תל-אביב ב-39 שקל (במקום ב-65 שקל), או כרטיס כניסה למוזיאון למדע וטכנולוגיה, מדעטק חיפה ב-50% הנחה (35 שקל במקום 70).

ב-BUY2 מוצעים כרטיסים לפארק המים בשפיים במתכונת קבוצתית: 4 כרטיסים ב-228 שקל (במקום ב-424 שקל), כרטיסים לפארק נחשונית כולל הפארק המוטורי שבמתחם ב-50% הנחה (51 שקל במקום 102 שקל) ועוד.

אתרי אינטרנט אחרים מציעים קופוני הנחה למימוש בקופות, כמו 25% הנחה באתר cuponofesh.co.il למיני ישראל, או 10% הנחה באתר צימר (zimmer.co.il) לגן גורו, פארק המעיינות או צוק מנרה.

הנה כמה דוגמאות:

פסטיבלים ותערוכות

ביקור בתערוכה הוא תמיד דרך נחמדה להעביר את הזמן, ליהנות ולהעשיר את החוויות התרבותיות ואת הידע. הקיץ מביא עמו תערוכות יצירתיות, חלקן בהפקה מקומית וחלקן בסיבוב הופעות עולמי. הנה טעימה:

פסטיבל לגו

הפסטיבל, שכבר ביקר בעבר בישראל, מציע פנטזיה על טהרת הלגו עם 1,000 מיצגים הכוללים דמויות מוכרות כמו לגו נינג'גו, לגו מלחמת הכוכבים ועוד.

* מתי? 23.7-30.8 בהאנגר 11, נמל תל-אביב.

* כמה? 90 שקל מחיר קופה.

* כרטיסים בהנחה: 60 שקל לקונים בסופר פארם ו-55 שקל למחזיקי לייף סטייל.

תערוכת למה?

התערוכה קמה כדי לספק את התשובות לשאלה שאין ילד בעולם שלא שאל והותיר את הוריו נבוכים ללא מענה. למה השמיים כחולים? למה חולמים חלומות? התערוכה שנפתחה בנמל יפו תשיב על עשרות שאלות נפוצות בקרב ילדים. התשובות עליהן אמונים אנשי אקדמיה, ניתנות בצורה אינטראקטיבית שמזמינה את המשתתפים להתנסות במתחמים השונים.

* מתי? יולי-אוגוסט, נמל יפו.

* כמה? 79 שקל.

* כרטיסים בהנחה: 39 שקל למחזיקי כרטיס דיגיטל של עיריית תל-אביב, 1+1 למחזיקי לאומי קארד, 40/52 שקל דרך "בהצדעה", 36 שקל דרך מועדון שלך ועוד.

תערוכת דינוזאורים

נדמה שאין קיץ בשנים האחרונות שלא ייערך בו מיצג דינוזאורים לטובת הילדים שלא פוסחים על חיות הענק שנכחדו מן העולם. תערוכת ה"הדינוזאורים באים", מציעה למבקרים מפגש עם דינוזאורים "נושמים וחיים" בגודל טבעי, ולשוטט ולגעת בין דגמי דינוזאורים המתנשאים לגובה של 6 מטר על שטח של 3,000 מ"ר במתחם ממוזג בגג של מרכז עזריאלי בתל-אביב.

* מתי? יולי-אוגוסט.

* כמה? 89 שקל.

* כרטיסים בהנחה: 79 שקל בקנייה מראש, 1+1 ללקוחות לאומי קארד וכאל, 59 שקל דרך "חבר", 62 שקל דרך אשמורת, 49 שקל דרך בהצדעה או מועדון שלך.

קולנוע

בשעה שכרטיס לקולנוע עולה 38 שקל בקופה ו-42 שקל דרך האינטרנט (שמטפס ל-51 שקל לסרט בתלת-ממד), יש לא מעט דרכים להוזיל את הבילוי הכה פופולרי הזה.

לאחרונה הכריזה חברת כאל שמחזיקי הכרטיס שלה יוכלו לרכוש כרטיס לסרט בסינמה סיטי ובגלובוס מקס ב-9 שקלים (מחצית ממחיר הפופקורן הקטן בקולנוע). החברה פרסמה אמנם שהרכישה תהיה תקפה עד 5 ביולי, אלא שהכרטיסים כבר אזלו אחרי "התנפלות" צפויה למדי, שראוי היה להיערך אליה מראש עם מלאי כרטיסים מספק.

הנחות לבתי הקולנוע מחויבות המציאות לנוכח ההוצאה הגדולה הכרוכה בבילוי הזה (מבלי שהזכרנו את מחיר הפופקורן שכעת אפשר להביא מהבית). הדרכים להנחות עוברים דרך מועדוני הצרכנות וכרטיסי האשראי: לדוגמה 1+1 למחזיקי לאומי קארד ואמריקן אקספרס בגולובוס מקס ובסינמה סיטי, מחזיקי ישראכרט ואמריקן אקספרס זכאים ל-1+1 ביס פלאנס וברב-חן.

מועדוני הצרכנות מציעים הנחות בכמה דרכים: רכישת כרטיס מוזל, רכישת מנוי ל-10 כרטיסים או רכישה ליום מסוים למבצע הקרנה, לרוב כולל פופקורן ושתיה: לדוגמה דרך מועדון בהצדעה המחיר לדיל כזה עומד על 39 שקל (במקום 75 שקל).

מפת ההנחות לכרטיס קולנוע
 מפת ההנחות לכרטיס קולנוע

פארקי מים

כשתמצאו את עצמכם בדרך לאחד מפארקי המים, זכרו כי הספונטניות אינה משתלמת וכי הכרטיס בקופה יקר בעשרות אחוזים מכרטיס מוזל שנגיש דרך לא מעט אפיקים: מכרטיס אשראי במבצעי 1+1 ועד מועדוני הצרכנות שמעניקים כרטיסים בכ-50% לכרטיס כניסה רגיל ומוזלים יותר ליום כניסה מסוים.

לדוגמה, דרך מועדון שלך כרטיס מוזל יעלה 44 שקל ו-25 שקל ליום ספציפי - לעומת כ-100 שקל מחירי הקופה.

בשורה התחתונה, שווה להדק קשרים עם מי שחבר באחד מהמועדונים הגדולים: "חבר", "אשמורת", "שלך", "בהצדעה" ועוד. ההנחות בין המועדונים דומות יחסית, כשמועדון "שלך" ו"חבר" מעניקים לרוב את ההנחה העמוקה ביותר.

מגלשת ההנחות של פארקי המים
 מגלשת ההנחות של פארקי המים

פארקי שעשועים ואתרי בילוי

כמו בפארקי המים, גם הכניסה לפארקי השעשועים או לספארי מחייבת רכישה מוקדמת של כרטיסים.

המחירים המלאים ללונה פארק, לסופרלנד ולספארי נעים סביב 100 שקל לכרטיס, וההנחות יקזזו מחצית ממחיר הקופה: 1+1 דרך כרטיסי אשראי והנחה של 50% ויותר דרך מועדוני צרכנות.

פארקי שעשועים
 פארקי שעשועים