נמצאו גופות 3 הנערים החטופים; רה"מ נתניהו: "נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן, חמאס ישלם"

(עדכון) - כל ההצבעות הערב בכנסת בוטלו - כולל ההצבעה על תוכנית מע"מ 0% ■ הערכה: החטופים נורו זמן קצר לאחר חטיפתם והגופות ונקברו בחופזה בשדה פתוח ■ במקביל נמשך המרדף אחר החוטפים

גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח / צילום: תמונה פרטית
גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח / צילום: תמונה פרטית

סוף טרגי בפרשת 3 הנערים החטופים: לאחר חיפושים נרחבים שנערכו הערב (ב') באזור חלחול, צפונית לחברון, נמצאו גופותיהם של שלושת הנערים החטופים - נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח.

בשעות הערב הוקפצו כוחות מיוחדים של יחידת מגלן וחיילים מחטיבה 900 לחיפושים נרחבים בעקבות מידע שהגיע מהשב"כ. במקום התפתחו עימותים בין כוחות צה"ל לפלסטינים.

לפי דיווח בערוץ 2, החטופים הוכנסו למכונית שנסעה במהירות כ-10 דקות, ולאחר מכן הוכנסו למכונית אחרת ושרפו את המכונית הראשונה. הם המשיכו בנסיעה וזמן קצר לאחר מכן נורו ונרצחו כאשר הגופות הוסתרו בחופזה על-ידי סלעים ועשבים בשדה פתוח באזור חירבת ארנבה צפונית לחברון.

במקביל נמשך המרדף אחר החוטפים. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי צה"ל הרס הערב את בתיהם של 2 החוטפים.

נתניהו: "חמאס ישלם"

הקבינט המדיני-ביטחוני מכונס לישיבה מיוחדת משעה 21:30. "ביגון כבד מאוד מצאנו הערב 3 גופות, וכל הסימנים מצביעים על כך שאלו הגופות של שלושת נערינו החטופים - אייל, גיל-עד ונפתלי", אמר ראש הממשלה נתניהו בפתיחת ישיבת הקבינט. הם נחטפו ונרצחו בדם קר על-ידי חיות אדם. בשם כל עם ישראל אני מבקש לומר למשפחות היקרות - לאימהות, לאבות, לסבתות ולסבים, לאחיות ולאחים - ליבנו שותת דם, העם כולו בוכה איתם. נביא את הבנים לקבר ישראל. נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן, וגם לא נקמת דם של נערים צעירים וטהורים - שהיו בדרך הביתה לפגוש את הוריהם - ולא ייראו אותם עוד. החמאס אחראי - והחמאס ישלם. יהי זכרם של שלושת הבנים ברוך".

כל ההצבעות והדיונים שתוכננו הערב בכנסת בוטלו - כולל הצבעות בקריאה שנייה ושלישית על הצעת חוק מע"מ 0% על דירות חדשות, הצעת חוק הזנה בכפייה ועוד 4 הצעות חוק של משרד האוצר ורשות המסים. גם ועדת החינוך, התרבות והספורט ביטלה את הישיבות שהיו אמורות להתקיים מחר.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, ביטל את ביקורו המדיני בפראג שהיה מתוכנן למחר וישוב לארץ על-מנת להשתתף בהתייעצויות המדיניות והביטחוניות בנוגע לתגובת ישראל.

"חטיפה ורצח נערים תמימים באישון לילה הוא פשע נתעב ובלתי נסלח", מסר ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג. "אין לכך כל הסבר או צידוק אנושי ואני משוכנע, שידיהן הארוכות של כוחות הביטחון יגיעו את המרצחים. ידענו בעבר פיגועים קשים וכואבים והתגברנו וכך יהיה גם הפעם. אלה הם חיינו בארץ הזו".

שר השיכון אורי אריאל מסר: "אבל כבד. עם ישראל התאחד בתפילה, אחדות שצריכה להמשך כל העת. במלחמה כמו במלחמה צריך להכות במחבלים ללא רחם מצד אחד ולתת תשובה ציונית הולמת מצד שני. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

ממרצ נמסר: "יו"ר מרצ זהבה גלאון וחברי סיעת מרצ בכנסת משתתפים בצערן של משפחות יפרח, שער ופרנקל. חטיפת נערים ורציחתן היא פשע מלחמה שיש להעניש עליו במלוא חומרת הדין. יחד עם זאת, דווקא ברגעים אלו, חיוני להבחין בין האחראים למעשה הנפשע לבין הגורמים הפלסטינים שהוקיעו אותו, ובראשם נשיא הרשות הפלסטינית אבו-מאזן. בצד ההוקעה והענישה הנחושה של הרוצחים ושולחיהם, יש לנקוט מהלכים מדיניים שיחזקו את הגורמים המתונים האלו".