ארה"ב: המפרסמים יגדילו את הפרסום בפייסבוק ובטוויטר

84% בוחרים בעדיפות ראשונה לפרסם בפייסבוק, 74% בטוויטר, ו-56% ביו-טיוב

היקף הפרסום ברשתות החברתיות ובאתר יו-טיוב עולה בהדרגה, אך הוא עדיין מהווה חלק קטן יחסית בעוגת הפרסום של המפרסמים - כך עולה מסקר רחב שנערך על-ידי חברת RBC עבור מגזין "אד אייג'".

כמעט מחצית מהנשאלים מסרו כי הם מקציבים עד 10% מתקציב הפרסום למודעות ברשתות החברתיות, ואילו 38% טענו כי הם מקציבים לכך כ-30% מהתקציב.

מבחינת המטרות של הפרסום ברשתות החברתיות, אמרו 39% מהמפרסמים כי הערך העיקרי הוא מיתוג ובניית מודעות למוצר. המטרה המשנית הייתה יצירת תנועה לאתר החברה.

מבחינת הפילוח של הפרסום - 84% בוחרים בעדיפות ראשונה לפרסם בפייסבוק, 74% בטוויטר, ו-56% ביו-טיוב. לגבי פייסבוק, ניכרת עלייה בקניית מודעות, וזאת לאחר שפייסבוק שינתה את המודל, והיא מקשה מאוד לייצר פעילות שיווקית בצורה עצמאית.

ועדיין, עם כל הכבוד לפייסבוק, זו כנראה הולכת להיות השנה של טוויטר. 44% מהנשאלים אמרו כי הם הגדילו את תקציב הפרסום ברשת הציוצים, ו-63% מתכננים לעשות זאת בשנה הבאה. לשם ההשוואה, 59% מתכננים לעשות מהלך דומה בפייסבוק.

לגבי האפקטיביות של הפרסום, 36% מהמפרסמים טוענים כי האימפקט של מודעות בסלולר בפייסבוק גדול יותר מזה של המחשב הנייח. אפליקציית טוויטר אף זכתה לנתון גבוה יותר - 44% טוענים כי המודעות שם אפקטיביות יותר מאשר במחשב.

על-פי הסקר, 73% מהמפרסמים עושים שימוש כלשהו בכלים הפרסומיים של טוויטר. הכלי הפופולרי ביותר הוא "ציוצים מקודמים"; ואילו אחד הכלים המדוברים יותר, Amplify, אשר אמור לשמש במה לקידום תכנים הנוגעים לאירועים אקטואליים בטלוויזיה, נשאר בינתיים מאחור.

לגבי יו-טיוב, יותר ממחצית מהמפרסמים מכניסים אותו לתוך עוגת הפרסום שלהם, ו-54% צופים כי הם יגדילו את התקציב בשנה הקרובה.

מדיה חברתית
 מדיה חברתית