ראש הממשלה נתניהו מסר עדות למשטרה בפרשת הרפז

נתניהו העיד לפני כ-10 ימים בלשכתו על היחסים בין שר הביטחון לשעבר אהוד ברק לבין הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, מנקודת מבטו

בנימין נתניהו / צילום: מהוידאו
בנימין נתניהו / צילום: מהוידאו

התפתחות נוספת בחקירת פרשת הרפז. ראש הממשלה בנימין נתניהו העיד לפני כ-10 ימים, במסגרת פרשת הרפז, על היחסים בין שר הביטחון לשעבר אהוד ברק לבין הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, מנקודת מבטו.

ראש הממשלה העיד בלשכתו בפני בכירים באגף החקירות של המשטרה. החקירה התאפשרה אחרי אישור של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה, שי ניצן.

עוד העיד ראש הממשלה על פרשה ביטחונית חסויה, שעל-פי החשד פרטיה הודלפו לעיתונאים על-ידי אשכנזי, בניהו ואל"מ ארז וינר. מדובר בפרשה שעומדת כעת במרכז החקירה.

בניהו ואשכנזי נחקרו שוב באזהרה

אתמול (ב') נחקרו שוב באזהרה הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי ודובר צה"ל לשעבר אבי בניהו במשך שעות. אשכנזי חשוד בעבירות של הפרת אמונים, שיבוש מהלכי חקירה ומסירת מידע לגורם בלתי מוסמך. בניהו חשוד בעבירות של שיבוש הליכי חקירה, הפרת אמונים, השמדת ראיה, קשירת קשר וגילוי בהפרת חובה.

היחידה הארצית לחקירות הונאה מנהלת בחודשים האחרונים חקירה נגד אשכנזי, בניהו ווינר, שהיה ראש לשכתו של הרמטכ"ל אשכנזי. החקירה מתבצעת בשיתוף-פעולה עם המשטרה הצבאית ובהוראתו של היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין.

עוד הם חשודים בכך שבהיותם קצינים בכירים בצבא, ניסו לאסוף חומר מכפיש על ברק ועל אנשי לשכתו.

בפרשה נחקרו באזהרה בשבועות האחרונים גם הממונה על הביטחון במשרד הביטחון, אמיר קין, ומזכיר הממשלה, מי שהיה הפרקליט הצבאי הראשי, אביחי מנדלבליט.