שי ניצן: רואים בחומרה את ההסתה ברשת בימים האחרונים

פרקליט המדינה בכנס מחוזות לשכת עוה"ד באילת: "שרת המשפטים ציפי לבני, אמרה שקריאות לפגיעה בחפים מפשע זה לא דרכה של המדינה ואני אוסיף שזו גם לא דרכה של התורה היהודית"

שי ניצן / צלם: איל יצהר
שי ניצן / צלם: איל יצהר

"אנו רואים בחומרה רבה את תופעת דברי ההסתה ששטפו את הרשתות החברתיות בימים האחרונים שכללו קריאות לפגיעה בחפים מפשע. זאת, בין אם ההסתה מכוונת כלפי ערבים ובין אם היא מכוונת כלפי יהודים", כך אמר היום (ה') פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, בכנס מחוזות לשכת עוה"ד באילת.

לדבריו, "שרת המשפטים, ציפי לבני, אמרה שזו לא דרכה של המדינה ואני אוסיף שזו גם לא דרכה של התורה היהודית". ניצן הגיב לאירועים הביטחונים שמתרחשים בישראל מאז חטיפת הנערים בגוש עציון ורציחתם, והביע תמיכה בהחזרת משוחררי עסקת גלעד שליט לכלא אם הם הפרו את תנאי שחרורם.

"כ-110 אסירים כבדים שוחררו בעסקת שליט לאזור יהודה ושומרון בתנאי שלא יעשו כל מעשה הפוגע במדינת ישראל וימנעו ממעשי טרור או אלימות. באירועים האחרונים נעצרו 60 מתוכם שכן הם הפרו את תנאי השחרור", אמר ניצן. לדבריו, עונשי המאסר הכבדים שהוטלו על האסירים הכבדים ששוחררו בעסקת שליט קוצרו באופן חריג ומשמעותי רק כתוצאת מסחיטת המדינה על ידי החמאס ומשום כך רשאית המדינה להקפיד עמם על קלה כחמורה.

"שחרורם נבע רק בשל העובדה שהוצמד אקדח לרקה של מדינת ישראל. ממי שקיבל עשרות שנות שחרור במתנה ניתן לדרוש שישמור על תנאי השחרור". ניצן ציין כי "תקוותנו היא שצעד זה יהווה הן צעד מניעתי והן צעד הרתעתי שמבהיר שישראל תנקוט בכל צעד חוקי וראוי במסגרת מלחמתה בחמאס".