הטיפ היומי: ענקית אופנה שצפויה להרוויח מהמונדיאל

במחלקת המחקר של UBS ממליצים על נייקי "קנייה" במחיר יעד של 85 דולר - שמשקף פרמיה של כ-8% על מחיר המניה הנוכחי

נייקי / צילום: בלומברג
נייקי / צילום: בלומברג

חברת האופנה Nike נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של כ-69 מיליארד דולר. החברה מעצבת ומשווקת בגדי ספורט, הנעלה ואביזרים נלווים.

נייקי פרסמה באחרונה את דוחות הרבעון הפיסקלי הרביעי ושנת הכספים 2014 (שהסתיימו בחודש מאי). הרווח הנקי הרבעוני למניה היה 78 סנט, בעוד אנו ציפינו ל-76 סנט והקונצנזוס היה 75 סנט. עקיפת תחזיות הרווח נבעה מצמיחה של 11% בהכנסות, גידול בשולי הרווח הגולמי והורדת מינוף גבוהה מהצפוי בהוצאות ההנהלה והכלליות.

נייקי נכנסת לשנת הכספים 2015 עם מומנטום טוב בהכנסות. אנחנו מאמינים שהמשך העלאות המחירים ימשיך לתרום להתרחבות שולי הרווח הגולמי של נייקי. גורם חיובי נוסף מגיע מכיוון סין - שם החברה מצפה לצמיחה של 3% במכירות בשנת 2015 (בנטרול השפעות שערי חליפין). כוח תמחור חזק ושיפור בסין אמורים לתמוך באפסייד ברווח הנקי למניה, ובמקביל גם להמשיך לתמוך בשווי ה"פרימיום" של נייקי. בנוסף, תחזית החברה לשנת הכספים 2015 הייתה מרשימה במיוחד, למרות הצפי ללחצים שנובעים מתנודתיות שערי חליפין.

אנחנו מצפים לרווח נקי של 3.39 דולר למניה בשנת הכספים 2015, על רקע עלייה בהוצאות ההנהלה והכלליות (החברה מצפה לעלייה של 12% בהוצאות אלו ביחס ל-2014) וכן בשל עלייה בשיעור המס, שלהערכתנו יגיע ל-24%.

ברבעון הפיסקלי הראשון של 2015 אנחנו מצפים לרווח נקי של 88 סנט למניה, בהתבסס על צמיחה של 11.5% בהכנסות ועלייה של 22% בהוצאות ההנהלה והכלליות ביחס לרבעון המקביל; זאת מכיוון שנייקי ממשיכה להוציא סכומים גדולים על פרסום על רקע גביע העולם בכדורגל.

מחיר היעד שלנו למניית נייקי הוא 85 דולר - שמשקף פרמיה של כ-8% על מחיר המניה הנוכחי. מחיר היעד מבוסס על מכפיל רווח של 23 לשנה הקלנדרית 2015. ההמלצה שלנו למניית נייקי נשארת ללא שינוי - "קנייה".

מחלקת המחקר, UBS

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם