הוט הכירה בהתארגנות העובדים בהסתדרות הלאומית

זאת, אחרי שנים של התנגדות עיקשת להתאגדות בכל גלגוליה השונים ■ המשמעות היא שההסתדרות הכללית מאבדת כעת את היציגות שלה בהוט מובייל, אלא אם תיאבק על כך בבית הדין הארצי לעבודה

הפגנה הוט מובייל / צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות
הפגנה הוט מובייל / צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

אחרי שנים של התנגדות עיקשת להתארגנות עובדי החברה בכל גלגוליה השונים, הן במסגרת ההסתדרות הלאומית, ההן במסגרת ההסתדרות הכללית והן במסגרת ארגון "כוח לעובדים", הודיעה היום (א') הנהלת חברת התקשורת הוט כי היא מכירה בהתארגנות העובדים באמצעות ההסתדרות הלאומית.

"גלובס" העריך כבר לפני למעלה מחודש כי הנהלת הוט מעדיפה למעשה את ההסתדרות הלאומית כמי שנתפסת כארגון "נוח" יותר למעסיק, ועל כן לא תציב הפעם התנגדות עיקשת להתארגנות אלא לכל היותר למראית עין - הערכה שנדחתה הן על ידי החברה והן על ידי ארגן העובדים.

ההודעה הזו של הנהלת הוט מגיעה כשברקע מספר שבועות של צעדים ארגוניים בחברת הבת "הוט מובייל" (סלולר ואינטרנט), שם העובדים מאוגדים במסגרת ההסתדרות הכללית. הוט טענה לאורך כל הדרך כי הוט מובייל אינה מהווה יחידת מקוח נפרדת למרות היותה יישות משפטית נפרדת, ועל כן יש לראות בקבוצת הוט כיחידה אחת - כאשר המשמעות היא שהתארגנות אותנטית על פי דין חייבת לכלול לכאורה שליש מעובדי הקבוצה כולה ולא רק מקרב הוט מובייל. המשמעות היא שההסתדרות הכללית מאבדת כעת את היציגות שלה בהוט מובייל, אלא אם תיאבק על כך בבית הדין הארצי לעבודה.

עו"ד בטי מצר לוי, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית: "זו בשורה חשובה לעובדים, אשר שש שנים נלחמים על זכותם להיות מיוצגים. זו התארגנות של העובדים ולמען העובדים, שהייתה לא פשוטה ומלווה בקשיים והתנכלויות. אני שמחה על כך שוועד העובדים היה מספיק נחוש ודבק במטרה - עד להצלחה".

כפיר אלמסי, יו"ר ועד הפעולה: "אמנם עברנו כברת דרך ארוכה אך לפנינו משימה חשובה לא פחות. עלינו להיכנס למשא ומתן להסכם קיבוצי, למען העובדים. אנחנו כאן בשבילם".