שטיגליץ: אני מודאג מאוד מהרמות הגבוהות של שוק המניות

זוכה פרס נובל לכלכלה אמר כי הרמות הגבוהות של שוק המניות כלל אינן משקפות את ההתאוששות בכלכלה הריאלית בארה"ב ■ "המחירים הגבוהים בשוק המניות החזק הם למעשה סימפטום של הכלכלה החלשה"

ג'וזף שטיגליץ / צלם: רויטרס
ג'וזף שטיגליץ / צלם: רויטרס

זוכה פרס נובל לכלכלה פרופ' ג'וזף שטיגליץ אמר אתמול (א') כי הוא מודאג מאוד מהרמות הגבוהות של שוקי המניות וטען כי הן כלל אינן משקפות את רמות ההתאוששות הכלכלית בארה"ב.

ביום חמישי האחרון מדד הדאו ג'ונס טיפס לשיא היסטורי נוסף - 17 אלף נקודות, כאשר ביום שישי לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות האמריקאי. הזינוק במדדים המרכזיים הגיע לאחר דוח התעסוקה שפורסם באותו יום והצביע על יצירה של 288 אלף משרות בחודש יוני בעוד שיעור האבטלה נפל ל-6.1%, נתונים שהיו טובים בהרבה מהצפי בשוק.

"הסיבה לכך ששוק המניות גבוה, נעוצה בחלקה בכך שהריביות נמוכות, השכר במשק נמוך והשווקים המתעוררים עדיין צומחים בקצב גבוה בהרבה מזה של ארה"ב", אמר שטיגליץ וכיוון בדבריו לעובדה שחברות בינלאומיות רבות הנסחרות בבורסות בארה"ב, מקבלות חלק נרחב מהרווח שלהן מהשווקים המתעוררים.

"המחירים הגבוהים בשוק המניות החזק הם למעשה סימפטום של הכלכלה החלשה ולא סימפטום לכך שהכלכלה הריאלית מתאוששת בקצב מהיר יותר", לדברי שטיגליץ.