סכנת סגירה: עובדי הערוץ האתיופי זומנו לשימוע לפני פיטורים

זאת עקב קשיים תקציביים ■ ערוץ IETV הוא המקור הטלוויזיוני היחידי בישראל לדוברי אמהרית וטיגרינית, וסגירתו בימים אלה בעייתית לאור הלחימה בדרום

הערוץ האתיופי / צילום: מתוך עמוד הפייסבוק
הערוץ האתיופי / צילום: מתוך עמוד הפייסבוק

הערוץ הישראלי-אתיופי, IETV, המשודר בכבלים ובלוויין, נמצא בסכנת סגירה לאחר שאזלו מקורותיו התקציביים. בערוץ אומרים כי אם לא יימצא מקור תקציבי כלשהו, הוא ייסגר כבר בשבועות הקרובים.

בימים האחרונים 50 עובדיו של הערוץ, שמשדר כבר 7 שנים, החלו להיות מזומנים לשימועים לפני פיטורים. סגירת הערוץ תשפיע גם על חברות הפקה המעבירות לו תכנים.

ערוץ IETV הוא המקור הטלוויזיוני היחידי בישראל לדוברי השפות אמהרית וטיגרינית.

בחודשים האחרונים פנו בעלי הערוץ, פסיל לגאסה ואמנון רובינשטיין, למשרד התקשורת ולמועצת הכבלים והלוויין כדי שתמצא דרך לסייע לו במימון שידוריו.

תקציבו השנתי של הערוץ עומד על כ-4 מיליון שקל בלבד, והם מגיעים מדמי מנוי של הוט ו-yes, משיתופי-פעולה מסחריים - המותרים לערוץ, ומהשקעות בעלים.

עו"ד איתן צפריר, היועץ המשפטי של הערוץ, מסר כי "הקושי הכלכלי איתו מתמודד הערוץ נובע מנסיבות שאינן תלויות בו. מדובר בכלי תקשורת רזה וצנוע הפועל בעלויות מינימליות תוך ראייה של התועלת לקהילת עולי אתיופיה".

לדברי לגאסה, המשמש גם כמנכ"ל, אם לא יימצא בימים הקרובים משקיע שיהיה מוכן להזרים כסף לערוץ, או שהמדינה לא תירתם לסייע בהצלתו - יוחשך המסך בלית ברירה.

לגאסה הוסיף כי הוא מצר על כך שההחלטה הקשה התקבלה בעיצומה של הלחימה בדרום, כאשר כתביו וצוותיו פרוסים במוקדי עימות שונים ומספקים מספק מידע חיוני מהשטח לעשרות אלפי בני העדה האתיופית הגרים בדרום.

לדבריו, מרבית צופיו הם בני העדה הגרים בפריפריה, שמתקשים בעברית.