יצירת המחול המסקרנת "פרחקיר" עולה השבוע במוזיאון ת"א

מוזיקאים יפנים ורקדנים ישראלים ישתתפו ב"פרחקיר" של ענבל פינטו ואבשלום פולק ■ המופע יוצג בגלריה לפיסול במוזיאון ת"א לאמנות

המוזיקאים היפנים אומיטרו אבה, הירופומי נקאמורה ומאיו גאנטו לא נסו מכאן עם הישמע שירת הסירנה. להיפך, הם המשיכו לעבוד במרץ עם ענבל פינטו ואבשלום פולק, שלהקתם מעלה הערב (ג') בבכורה עולמית את היצירה המסקרנת "פרחקיר". המופע מוצג בגלריה לפיסול במוזיאון תל-אביב לאמנות, בחלקו התת-קרקעי של המוזיאון.

כבר ברגעי ההמתנה לעליית המופע, הקהל נחשף ליופי השקט ולצליל המדיטטיבי של נגינה עדינה, מלודית אך מינורית, לאור נורה עמומה. כאשר הרקדנים מצטרפים, נוצרת תמונת במה מרהיבה ביופיה - של פסלי אדם בתנועה, גופים מתנועעים בזרם של תגובות שרשרת.

הם עטויים בבגדי גוף סרוגים, מעין הסוואה בצבעוניות משתנה, המבליטה אותם דווקא, על רקע הקירות הלבנים. המראה האחיד אך לא-עקבי, המינימליזם הצורני לצד הביטוי העז של הצבע והגוף המודגש, מצטרפים לאלמנטים של תנועה אנרגטית לעתים, מתפנקת לעתים, גוף גולש או נתמך באחר, דבוקה הפועמת יחד מתפוגגת מתוך נועה שמתחילה כרטט פנימי ומתעצמת בפתאומיות. את התלבושות עיצבה פינטו בשיתוף עם מוריאל דז'לדטי ורינת אהרונסון.

את המוזיקאים היפנים פגשו פינטו ופולק לפני כשנה בטוקיו, לשם הוזמנו כדי לביים את המחזמר "החתול שחי מיליון פעמים". משם נמשכו לעבודה המשותפת בחיפוש אחר "שפה בימתית המגרה את האינטלקט והעין גם יחד".

הם מציגים שילוב ייחודי של שירה קולית, נגינה על חפצים, מצינור ושקית ניילון, בקבוק זכוכית, קסילופון ואקורדיון. המוזיקה העדינה מהלכת קסמים בחלל, ומביאה את הדרמה האצורה של המחול לשיאה בסיום המופע.

המופע יעלה רק 10 פעמים, במהלך השבוע הקרוב.

15-22 ביולי, הגלריה לפיסול במוזיאון תל-אביב לאמנות. מחיר: 150 שקל