צאו מהמקלט: איפה תוכלו לבלות עם הילדים במתחמים ממוגנים?

עם הפסקת אש או בלעדיה - הילדים בחופש, ומגיע להם לבלות ■ "גלובס" מציע כמה תערוכות במקומות שבהם יש ממ"ד ומזגן - וגם הנחות לתושבי הדרום

האירועים הביטחוניים משאירים רבים מהנופשים בחופש הגדול הזה בבית, ולא רק ביישובי הדרום. מקומות הבילוי שבימים כסדרם מלאים בילדים מצחקקים שוממים למדי.

לטובת מי שקצה נפשו מהבילוי הביתי, "גלובס" מציע 12 בילויים במקומות סגורים המצוידים במרחב מוגן. כך שאם אתם בקרבת מקום, שווה אולי לתת קפיצה, לספוג תרבות, להתרענן מהמרחב הביתי ולהרגיש ולו במעט את החופש הגדול.

נזכיר כי כרטיסי כניסה מוזלים מוצעים דרך מועדוני צרכנות וכרטיסי אשראי (חבר, אשמורת, טוב, שלך, מחזיקי כרטיס מזרחי-טפחות ועוד), וכי ההנחה משמעותית ברוב המקרים, כך ששווה לבדוק בטרם ההגעה לאתר שבחרתם לבלות בו.

כמעט כל הקניונים מציעים פעילויות חינם לילדים, הכוללות הצגות והפעלות, סדנאות יצירה ועוד.

בין היתר מוצעות הופעות של כוכבי ילדים בקניוני עופר ובסינמול; הפעלות וסדנאות במרכזי G ובחנויות איקאה; במתחם פנטזי בקניון הזהב בראשון-לציון יוקרנו סרטים חינמיים; יוקם מתחם מיני גולף בדיזנגוף סנטר בתל-אביב; ועוד.

מומלץ להתעדכן באתרי הקניונים ללוח זמני המופעים.

מוזיאון נחום גוטמן, נווה-צדק, תל-אביב

* מה? "מלך, נווד וצייר עושים מה שהם רוצים", תערוכה פעילה המוקדשת לילדים. התערוכה עוקבת אחר תחנות תל-אביביות בחייו של נחום גוטמן ומזמינה את כל המשפחה להפוך לחלק מעולמו הצבעוני של גוטמן בתחנות עם הפעלות בהם הילדים יציירו בעזרת שולחן אור, יבנו בעץ, יכינו סירות מפרש מנייר, יפתרו חידות ועוד.

* כמה? חינם עד גיל 18, ערכת מסע - 12 שקל; למבוגר: 24 שקל (חינם לתושבי עוטף עזה).

מוזיאון המדע בירושלים

* מה? תערוכת המכונה שבפנים. תערוכת ביומכניקה אינטראקטיבית חדשה שהגיעה לישראל הישר ממוזיאון הטבע בשיקגו. התערוכה מציגה מסע בעקבות בעלי החיים כמכונת הישרדות וחושפת בפני המבקרים את נפלאות הטבע באמצעות מאובנים, פוחלצים, תצוגות תלת-ממד, סרטוני וידיאו ובשיתוף המבקרים שמתנסים ומפעילים את המיצגים

* כמה? ילדים מגיל 5: 79 שקל; כרטיס משפחתי ב-220 שקל (50% הנחה לתושבי עוטף עזה).

מוזיאון ארצות המקרא, ירושלים

* מה? משחק "חפש את המטמון" בעקבות הרפתקאות, קוד סודי ותיבת אוצר עתיקה. המבקרים יוכלו לראות כיצד חיו כאן לפני 4,000 שנה וגם להתנסות במכונת הדפוס הראשונה בעולם ובערכות חניטה ממצרים, ולבקר בתערוכה "ספר הספרים" ביחד עם שמשי, דמות וירטואלית מהעולם העתיק.

* כמה? 20 שקל לילד, 40 שקל למבוגר. חינם לתושבי הדרום.

בית התפוצות, תל-אביב

* מה? תערוכת א-ב-גע-דע, תערוכה אינטראקטיבית בנושא השפה העברית. 22 מיצגים משלבים אמצעי מולטימדיה עם מרחבי פעילות פיזית למשחק ולחוויה על טהרת העברית: ממציאים מילים חדשות באמצעות מכונת מילים, מנסים לבנות את מגדל בבל ועוד. הילדים יכולים להשתולל במרחב האותיות המשעשע. מתאים לגילאי 4-12. התערוכה ננעלת בסוף אוגוסט.

* כמה? 40 שקל.

מעלית הזמן, ירושלים

* מה? טרמינל המציע מסעות גיאוגרפיים תרבותיים והיסטוריים בזמן: נחיתה על מאדים, לחדור לגוף האדם, לפגוש את שלמה המלך, לשוטט ברחבי הודו ועוד. כל מסע נמשך 25 דקות. המשתתף יושב על מושב נע, מצויד באוזניות ומשקפי תלת-ממד.

* כמה? 54 שקל לכרטיס

מוזיאון המדע, רחובות

* מה? תערוכה המזמינה את הילדים והמבוגרים להיכנס לתוך נבכי המוח, ללמוד איך עובר המידע במוח, להסתכל באשליות אופטיות ולטפס במעלה מערות האף. רוב התערוכה מתקיימת באזור סגור.

* כמה? 50 שקל לילד; 06 שקל למבוגר; כרטיס משפחתי ב-220 שקל. חינם לתושבי עוטף עזה.

מוזיאון היהלומים ברמת-גן

* מה? תערוכת גלגולו של יהלום. לכל נסיכה מתחילה וחובבת כדאי להכיר את הדרך שעושה האבן היוקרתית בתהליך היווצרותה במעבה האדמה, עד הכרייה, העיבוד והשיבוץ בתכשיט. בתערוכה משולבים מיצגים והסברים המוצגים בסרט המוקרן בהמשכים.

* כמה? 12 שקל לילד ו-24 שקל למבוגר.

תערוכת "למה" בנמל יפו

* מה? תערוכה חווייתית אינטראקטיבית שמציגה עשרות שאלות ותשובות שילדים אוהבים לשאול: למה חולמים חלומות, למה השמיים כחולים, ולמה הפיהוק מדבק. התשובות הוכנו בשיתוף עם אנשי מדע ואקדמיה ואנשי חברת טבע.

* כמה? 79 שקל (49 שקל לתושבי הדרום).

מיניסיטי, מתחם שרונים

* מה? אין כמעט ילד שלא חובב משחק תפקידים ההופך אותו למוכר בחנות, לשף במסעדה או לספרית במספרה.

על בסיס הרעיון הזה הוקמה המיניסיטי, עיר גדולה לילדים קטנים המזמינה את המבקרים (גילאי 3-10) לחוות את עולם המבוגרים בהתנהלות עירונית.

הילדים ינהגו בכביש קטן, הם יכולים להיות טבחים, קופאים וסדרנים בחנות, עובד במפעל שימורים ועוד.

* כמה? כניסה חופשית.

מדעטק, חיפה

* מה? תערוכת הספינות והים שהגיעה מפינלנד והציגה במדינות רבות. 30 מיצגים חושפים את המבקרים להיבטים השונים של עולם הים: האנושי המדעי והתרבותי. לדוגמה, סימולטור פעילות בנמל שם משיטים ספינות קטנות, "מפליגים" על סירה שעומדת על קפיצים, מרימים מפרשים, מרימים משא במלגזה טלסקופית ומעמיסים מכולות על אניות ועוד.

* כמה? כרטיס לילד - 65 שקל; כרטיס למבוגר - 75 שקל. כרטיס משפחתי - 260 שקל (חינם לתושבי עוטף עזה).

מוזיאון הילדים, חולון

* מה? סיורים מודרכים בתערוכות לפי קבוצות גיל. לקטנים מוצע מסלול בעקבות הפרפרים, לבני 4-6 מסלול המסע לתיקון ממלכת הזמן, היער הקסום מיועד לבני 8-6 ומסלול החייזרים לבני 8-12. את התערוכה "הזמנה לשקט" המעניינת, במסגרתה לא שומעים דבר (הודות לאזניות שמכסות את האוזניים), מנחה מדריך חירש. מתקשרים זה עם זה בשפת גוף, הבעות פנים ושפת הסימנים. מעניין ומומלץ.

* כמה? 45-62 שקל (כל מסלול אורך כשעה וחצי-שעתיים). לתושבי הדרום: 32 שקל.

מוזיאון תל-אביב לאמנות

* מה? כמה תערוכות, חלקן לילדים: בתערוכת "אנדי וורהול ציור של צעצוע" הילדים מוזמנים להתנסות ציורים ולהשתעשע בתחנות פעילות על טהרת המוצרים ששימשו את וורהול ביצירותיו. תערוכת היצירות המקסימה של האמן הברזילאי ויק מוניס "תמונות מכל דבר" מציגה יצירות מוכרות מפרספקטיבה אחרת, כשהן עשויות מחומרים כמו שוקולד, קטשופ או ערימת צעצועים. מרחוק רואים את היצירה המוכרת ומקרוב מתגלה ממה היא עשויה.

* כמה? חינם לילדים, 50 שקל למבוגר.