ח"כ זהבה גלאון: ארדואן איבד העשתונות, אסור לוותר לו

גלאון: "נראה שארדואן, שנמצא במסע בחירות לנשיאות טורקיה, איבד לגמרי את העשתונות, אבל אין ולא צריכה להיות סלחנות כלפי אדם שחושב שיש איזושהי לגיטימציה להשתמש במעמדו כמייצג העם הטורקי כדי להפיץ שקרים מכוערים והשוואות מופרכות"

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, תוקפת היום (א') בחריפות את ר"מ טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בגין ההשוואות החוזרות ונשנות שהוא עורך בין פעילות ישראל בעזה למעשי המשטר הנאצי. לאחר שהשווה בין ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) להיטלר, ארדואן אמר כי מעשיה של ישראל ברבריים יותר ממעשי הנאצים. (לסיפור המלא)

גלאון פרסמה היום הודעה לתקשורת ומסרה: "גם בתוך כל הרוע שמקיף אותנו בימים האחרונים שמור מקום מיוחד לראש ממשלת טורקיה ארדואן, שטען אתמול שהישראלים 'גרועים פי 100 מהיטלר' ושישראל 'מבצעת רצח עם שיטתי בפלסטינים', לא פחות. התבטאויות המחרידות של ארדואן נגד ישראל הן בלתי מתקבלות על הדעת גם אם היו מגיעות בצורת טוקבק, ולכן הן מזעזעות עוד יותר כשהן נאמרות על ידי ראש מדינה, ובפרט מדינה שלישראל יש יחסים דיפלומטיים איתה.

"נראה שארדואן, שנמצא במסע בחירות לנשיאות טורקיה, איבד לגמרי את העשתונות, אבל אין ולא צריכה להיות סלחנות כלפי אדם שחושב שיש איזושהי לגיטימציה להשתמש במעמדו כמייצג העם הטורקי כדי להפיץ שקרים מכוערים והשוואות מופרכות. אי אפשר לחשוד בי שאין לי ביקורת קשה על המדיניות של הממשלה שלנו בנוגע לסכסוך עם הפלסטינים, ולא פחות מכך ביקורת על הפעלת הכוח במבצע הנוכחי ועל המחיר היקר בחיי חיילי צה"ל, אזרחים ותושבים פלסטינים חפים מפשע.

"אבל מבחינתי מנהיג שמסוגל להישיר מבט לאזרחי מדינתו ולטעון שישראל מבצעת רצח עם הוא אדם בזוי, שפל וחסר אחריות, שבאופן ציני בוחר לסלף עובדות שידועות לכל ולהתעלם מהמציאות המורכבת של הסכסוך".

גלאון קושרת בין דברי ההסתה של ארדואן להפגנות הסוערות בטורקיה שגרמו גם לפינוי משפחות הסגל הדיפלומטי הישראלי באנקרה. היא התייחס גם לדברי ארדואן על איילת שקד ומסרה: "עם כל הכבוד, הדברים שאיילת שקד פירסמה בעמוד הפייסבוק שלה בימים האחרונים הם אמנם דברי הסתה חמורים וקשים שאני מתביישת שח"כ בישראל מרשה לעצמו להעלות על הכתב, אבל - וזה כמעט מגוחך שצריך לציין את זה - היטלר היא לא, וגם לא שום דבר שקרוב לכך. אין ולא יכולה להיות שום הצדקה לאמירות כאלה מצד אדם במעמדו של ארדואן, והן בוודאי לא תורמות דבר לביקורת המוצדקת שח"כ שקד סופגת בארץ ושחלקה הגדול מגיע דווקא מתומכיה.

"אסור שהעולם יקבל את ההסתה המכוערת של ארדואן, ואסור לנו לקבל דברים דומים אצלנו בחברה. איילת שקד היא לא היטלר, והשמאלנים הם לא עוכרי ישראל ובוגי יעלון הוא לא רוצח וצה"ל הוא לא ארגון טרור. די. הסכסוך הזה מורכב וכואב וקשה ויש בו סבל עצום משני הצדדים - בפרט בימים האחרונים - והוא גם מייצר חילוקי דעות קשים מאוד בתוך החברה הישראלית, אבל בסוף כולנו צריכים לנשום עמוק ולמצוא דרך לחיות אחד עם השני איכשהו. מי שמעוניינים לתייג אנשים וקבוצות שלמות בסיסמאות מימי הרייך השלישי נמצאים מבחינתי באותה סירה אידיאולגית עם ארדואן".