חנות המזכרות של גדר ההפרדה: תערוכת צילום של בוגרי מוסררה

בוגרי צילום וניו-מדיה בבית-הספר מוסררה עוסקים בחיבור בין הווירטואלי לממשי ולאישי

תערוכת הבוגרים של מוסררה במחלקות צילום, ניו-מדיה ומוזיקה חדשה מציגה שאלות אישיות וחברתיות המעסיקות את הסטודנטים, ומציגה בתוך בית-הספר עבודות על קו התפר בין אמנות לטכנולוגיה - מיצבי צילום ווידיאו מותאמי-חלל, אנימציה, מיצבי סאונד ומיצבים אינטראקטיביים. בוגרי המסלול לפוטותרפיה, הלומדים לעשות שימוש בצילום ככלי טיפולי, מציגים עבודות מתוך התהליכים הלימודיים שעברו במשך 3 שנים.

בתערוכת המחלקה לצילום, עדנה פרידמן מציגה צילום מטופל והקרנות וידיאו מתוך מצלמה המתעדת את חוף הים: "במעגן מיכאל ניצבת מצלמה מול הים ומשדרת אותו בשידור ישיר לחברי הקיבוץ. המצלמה היא חלק מפרויקט הנצחה לחבר קיבוץ. אני מצלמת את הים כשאני על חופו וגם מתוך מסך המחשב המרוחק", מדגישה פרידמן שיבושים בתמונה המועברת דרך אמצעי המדיה.

קארין שבתאי עוסקת בפערים תרבותיים הנובעים מהגירה, עקירה משורשים, חוסר שייכות וזהות שנותרה מופקרת, בין המשפחתי והאישי לחברה ולכלל.

מיכל שעשוע יוצרת בווידיאו מציאות קולאז'ית. "אני מצלמת את עצמי דרך מצלמת מעקב, מצלמת וידיאו ביתי ומצלמת סמארטפון, ויוצרת עבודות שהן מחווה ל'גיבורי' הקולנוע אך גם מדברות על מצב קיומי אישי".

המחלקה לניו-מדיה עוסקת בחיבור בין האמנות לטכנולוגיה ובין הווירטואלי לפיזי בחברה בת-זמננו. כך, למשל, פיראס אבו סרייה, יוצר ערבי ממזרח ירושלים, עוסק בשאלות של מוצרים ומסחר, ובו-זמנית הוא מציג בעבודת הגמר שלו את הדואליות שבו הוא חי באמצעות שימוש גרוטסקי-ביקורתי בגדר ההפרדה, כסמל ל"דו-קיום" בירושלים.

הוא מקים חנות קונספט אשר הופכת את גדר ההפרדה למזכרת תיירים, לתשמישי קדושה ולמשחק ילדים, באמצעות שימוש בטכנולוגיות ייצור דיגיטליות.

יותם מיכאל יוגב יצר מופע צללים אינטימי בווידיאו וסאונד, שבו הוא משתקף "בעיני עצמו בעיני המתבונן". יותם מתמודד עם המתח של היותו צרכן ויצרן של מדיה ומציב את הצופה בתווך שביניהם.

בית-הספר מוסררה, התערוכה מוצגת בבניין ההיסטורי ברחוב הע"ח 9, ובקמפוס המקצועי, בית קנדה, רחוב שבטי ישראל 22 קומה 3. א'-ה', 10:00-20:00 , ו' עד 14:00