גידול בצפייה בחדשות 10 במהלך מבצע "צוק איתן"

חדשות 2 ממשיכה להיות מדורת השבט המרכזית, אך בחדשות 10 מצמצמים את הפער ■ ערוץ 1 מאבד רלוונטיות, והמהדורות שלו מגיעות ל-3.6% רייטינג בלבד

עליה בכמות הצופים שנותנים אמון בחדשות 10 בימי הלחימה של מבצע "צוק איתן". על-פי נתונים שהגיעו לידי "גלובס", חדשות 10 עומדת על ממוצע צפייה במהדורה המרכזית שלה של 14.6% במשקי-בית יהודיים - לעומת רייטינג ממוצע של 11.1% בלבד במהלך מבצע "עמוד ענן".

למעשה, חברת החדשות מחזיקה היום את ערוץ 10, שכן בזכות שידורי החדשות האינטנסיביים עלה ממוצע הצפייה הפריים-טיים בערוץ ב-63% לעומת חודש יוני. זאת לעומת עלייה של כ-30% בצפייה בפריים-טיים של ערוץ 2.

באופן טבעי, מהדורת חדשות 2 ממשיכה להיות מדורת השבט המרכזית של הציבור בעתות משבר לאומי. השבוע הגיעה מהדורת החדשות של ערוץ 2 לנתון שיא מאז ראשית המדידה עם למעלה מ-38% צפייה.

בממוצע, מאז החלה הלחימה בעזה, עומדות מהדורות החדשות של ערוץ 2 על ממוצע גבוה של 31.3%, נתון זהה לזה של ימי מבצע "עמוד ענן" בנובמבר 2012. עם זאת, הפער מול חדשות 10 מצטמצם.

יש לציין כי לנתוני צפייה בימים טעונים בעלי שטף חדשות חריג יש חשיבות גבוהה במיוחד, שכן הם מעידים על האמון שרוכש קהל הצופים לשידורי החדשות של החברה.

ממלא את הפריים-טיים בערוץ

בעוד שלערוץ 2 יש בעיקר מה להפסיד עם המעבר המלא כמעט לחלוטין לשידורי אקטואליה - בערוץ 10 העברת המושכות לחברת החדשות מאפשרת למלא את הפריים-טיים החסר גם כך של הערוץ.

בתוך המגמה המתהווה בערוץ, לפיה יהפוך הערוץ לערוץ אקטואליה אלטרנטיבי לשידורי ערוץ 2, תמלא חברת החדשות של ערוץ 10 בראשותו של גולן יוכפז תפקיד מכריע.

על כן, הקיצוצים הדרמטיים המתוכננים בערוץ לא יגעו לפי שעה במצבת כוח-האדם של חברת החדשות, למרות שקיצוץ צפוי במשכורות בכיריה.

חדשות 10 משדרת בימים אלה מהאולפן בירושלים ומאולפן שהוקם על גג עיריית תל-אביב בהשקעה כספית ניכרת. מדובר בחודש הנצפה ביותר בתולדות חדשות 10, והצפייה בבוקר ובצהריים קרובה לנתונים של ערוץ 2.

את עיקר הצפייה גוזלת החברה מערוץ 1, ששידורי החדשות שלו הולכים ומאבדים לגיטימציה בעיני הציבור. ממוצע הצפייה במהדורת החדשות של הערוץ הציבורי עומדים על 3.6% בלבד, הנתון הנמוך מכל האירועים הלאומיים בעשור האחרון.

לשם השוואה, הצפייה בערוץ 1 בימי השריפה הגדולה בכרמל בדצמבר 2010 עמדה על 3.9%, לעומת 11.9% לחדשות 10 ו-22.6% בערוץ 2.

מספריו של ערוץ 1 כה נמוכים, עד שבימים האחרונים גובר עליו ערוץ הנישה - ערוץ 9.

מהדורת החדשות של ערוץ 9 המובלת בימים אלה על-ידי יעקב אילון השיגה אמש (ב') נתון של 4.1% במשקי-הבית היהודיים.

הרייטינג הממוצע של משדרי החדשות במבצ
 הרייטינג הממוצע של משדרי החדשות במבצ