זהבה גלאון: חקירה מיידית נגד הרב דב ליאור בגין הסתה

יו"ר מרצ פנתה ליועמ"ש בעקבות פסק הלכה שנתן הרב דב ליאור, ולפיו ניתן לפגוע גם בפלסטינים חפים מפשע כאקט ענישה כלפי האויב ■ ח"כ עיסאווי פריג' לבנט: להורות על פיטורי הרב דב ליאור מתפקיד הרב הראשי של קריית ארבע

הרב דב ליאור / צלם: אייל גפן
הרב דב ליאור / צלם: אייל גפן

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, פנתה היום (ג') ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה לפתוח בחקירה מיידית נגד הרב דב ליאור בגין הסתה.

פנייתה של ח"כ גלאון נעשתה בעקבות פסק ההלכה שניתן על-ידו אתמול (ב'), במסגרתו כתב שניתן לפגוע גם בפלסטינים חפים מפשע כאקט ענישה כלפי האויב. לדבריו, "העם המותקף רשאי להשיב מלחמה שערה לעם שממנו באו התוקפים ואינו חייב לבדוק אם הוא באופן אישי משתייך לתוקפים".

גלאון אמרה כי "אמירות מעין אלה אינן עומדות בחלל ריק, אלא מהוות חלק בלתי נפרד מהאווירה הציבורית המתלהמת והמסוכנת ששוררת בחברה הישראלית בשבועות האחרונים. לפיכך, ישנו חשש ממשי שדברים אלה יהפכו לאיום ממשי על חייהם של חפים מפשע נוספים. לא מדובר בדברי הסתה הנכתבים ברשת על-ידי מקורות אנונימיים, אלא על-ידי רב ראשי בישראל, ולכן יש להתייחס אליהן בחומרה הראויה".

גלאון מוסיפה: "אמירותיו הגזעניות של הרב דב ליאור כבר מזמן אינן חוסות תחת כנפי חופש הביטוי. מדובר באדם שמהלל טבח המוני, עומד מאחורי מי שרוצחי חפים מפשע הצביעו עליו כמשלחםף ולקח חלק בהסתה שהובילה לרצח ראש ממשלה. דבריו מתווספים לאמירותיו הגזעניות לאורך השנים, בינהן אמירותיו המרובות לפני רצח רבין, קריאות התמיכה בברוך גולדשטיין ועוד".

גלאון מציינת בפנייתה כי אי-מתן מענה ראוי על-ידי רשויות האכיפה ושתיקתם נוכח ההסתה לגזענות, כמוהן כמתן הכשר ציבורי להסתה הגזענית המשתוללת בימים אלה.

ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ קרא לשר הדתות נפתלי בנט להורות על פיטוריו של הרב דב ליאור מתפקיד הרב הראשי של קריית ארבע.

לדבריו, "כמו שנכון עשה ראש עיריית לוד כשפיטר עובדת שהביעה תקווה למותם של חיילים - כך צריך להיעשות לרב שקורא להרג אזרחים להחרבת עזה. דב ליאור מסתתר מאחורי התירוץ של 'ההלכה' בכדי להסית ולקרוא לפגיעה בילדים. אדם שכזה אסור שימשיך לקבל את משכורתו מהמדינה מהמסים שכולנו משלמים.

"למרבה הצער, דב ליאור מייצג נאמנה את דעותיהם של חלק ניכר מחברי ומצביעי הבית היהודי, ובמציאות הגזענית של ישראל 2014, דברים כמו של ליאור מתקבלים במחיאות כפיים במחוזותיו של השר בנט".