היועצת המשפטית ברשות השידור: לא ראוי למנות בתקופה זו

עו"ד חנה מצקביץ' דורשת ממנכ"ל הרשות, יוני בן-מנחם, להפסיק לערוך שינויים במינויי העובדים ■ מנכ"ל רשות השידור: "אין לי מושג על איזה מינוי היא מדברת"

יוני בן מנחם מנכל רשות השידור / צלם: וינוקור דוד
יוני בן מנחם מנכל רשות השידור / צלם: וינוקור דוד

היועצת המשפטית של רשות השידור, עו"ד חנה מצקביץ', דורשת ממנכ"ל הרשות, יוני בן-מנחם, להפסיק לערוך שינויים במינויי העובדים ברשות. זאת לאחר שהוחלט להעביר עורך "מבט" אבי מוסקל מתפקידו ולמנות את זליג רבינוביץ' למפיק "יומן".

"נודע לנו כי לאחרונה מינית עובדים לתפקידים שונים", כתבה עו"ד מצקביץ' למנכ"ל בן-מנחם. "כך, כעולה מפניות אגודת העיתונאים, עובדים מכהנים נפגעו הן בתנאי עבודתם, הן ברווחתם והן במשרתם.

"בעוד ימים ספורים ייכנס לרשות השידור הכונס הרשמי, והוא זה אשר יפעל להמשך פעילותה וניהולה השוטף של הרשות, לרבות המשך קיום שידוריה והסדרת פירוקה. ​מרגע שהחוק עבר ועד לפרסומו, נמצאת הרשות בתקופת מעבר.

"רשות השידור, כגוף ציבורי, פועלת כנאמן הציבור, ולפיכך עליה לפעול בהגינות, ביושר, בתום-לב ובסבירות, לטובת הציבור, במשך כל ימות השנה. במיוחד אמורים הדברים בתקופת מעבר.

​"פסיקה קבעה בשורה של פסקי דין כי מינוי בעיתוי של תקופת מעבר בו נמצאת הרשות מהווה מהלך לא ראוי ולא הגון - לא רק כלפי הציבור אלא גם כלפי המנהל העתיד לבוא, וזאת לאור מעמדה הציבורי והממלכתי של הרשות.

"ככלל, לא ראוי בעת הזו לעשות מהלכים שאינם דרושים במיידי, ובכלל זאת מינויים. מינוי בעת הזו מעלה חשש של ניסיון ליצור עובדות בשטח. לעת הזו יש להקפיא את כל המינויים ולא לערוך שום שינוי במצב, כפי שאף הורה לך יו"ר הוועד המנהל במכתבו אליך מ-22.7.14.

"מן הראוי להדגיש את האחריות האישית המוגברת שמוטלת על המנהלים - ואתה בראשם - לפעול בתקופה זו בזהירות יתר ובתקינות".

מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, מסר בתגובה כי אין לו "שמץ של מושג על איזה מינוי מדברת עו"ד מצקביץ'. יועץ משפטי רציני צריך לבדוק את העובדות לאשורן לפני שהוא משגר מכתבים לכל עבר, ולא להסתמך על ברווזים עיתונאים או ספינים שקריים שמפיצים גורמים אינטרסנטיים".