פוקס במו"מ לרכישת פעילות רשת חנויות נייקי בארץ

פוקס תצטרך להגיע להסכם עם שבעת הזכיינים, ואם המו"מ יבשיל, היא תהפוך לזכיינית הבלעדית של חנויות נייקי בישראל

הראל ויזל / צילום: אמיר מאירי
הראל ויזל / צילום: אמיר מאירי

קבוצת פוקס ממשיכה במסע הרכישות להרחבת פעילותה: ל"גלובס" נודע כי הקבוצה, בראשות מנכ"ל הקבוצה ומבעלי השליטה בה הראל ויזל, מנהלת משא-ומתן לרכישת פעילות רשת חנויות נייקי בישראל.

אם המשא-ומתן יבשיל לידי הסכם, פוקס תהפוך לזכיינית הבלעדית של חנויות נייקי בישראל, ואילו פעילות ההפצה לסיטונאים תמשיך להתנהל באמצעות שלוחת נייקי העולמית.

המשא-ומתן שפוקס מנהלת בימים אלה מתקיים בשני ערוצים במקביל: האחד - מול החברה העולמית שמעוניינת להעביר את הפעילות לידי קבוצת פוקס; והשני - מול זכייני חנויות נייקי בישראל.

רשת נייקי מונה 27 חנויות מותג המופעלות על-ידי 7 זכיינים שונים, ופוקס תצטרך להגיע להסכם נפרד עם כל אחד מהזכיינים.

בין זכייני הרשת ניתן למנות את קבוצת גוטקס מותגים שבבעלות ג'ואי שוובל וחנן אליטוב. גוטקס מותגים היא בעלת הרשתות זארה, פול אנד בר, מאסימו דוטי, ברשקה וגאפ.

זכיינים נוספים של נייקי הם רוני ורטהיימר, בעל רשת ספורט ורטהיימר; איתן פולק, בעל רשת ונדום; ודובי שניידמן, לשעבר מנכ"ל טיב טעם, שאמור לפתוח חנות מותג נוספת בקניון רמת-אביב.

מנוע צמיחה נוסף עבור פוקס

בנייקי העולמית אותתו זה מכבר כי הם סבורים שהמותג לא ממצה את הפוטנציאל שלו בישראל. לשם כך הם החלו לפתוח חנויות ענק למותג תחת השם Nike Factory Stores, המנוהלות ישירות על-ידי נייקי העולמית ולא באמצעות שלוחת החברה בישראל. חנויות כאלה נפתחו בביל"ו סנטר ובאילת, וכבר עתה יש כוונה לפתוח שתי חנויות נוספות, בירושלים ובקריות. עם העברת זיכיון החנויות לידי פוקס, יועברו גם חנויות אלה לניהול הקבוצה.

עוד יצוין כי פוקס מחפשת כניסה עמוקה עוד יותר לתחום הספורט, כשבמקביל היא מנהלת משא-ומתן לקבלת הזיכיון של רשת הספורט Foot Locker בישראל.

רשת נייקי היא מנוע צמיחה נוסף עבור קבוצת פוקס המחזיקה היום ברשתות פוקס, פוקס הום, אמריקן איגל, דה צ'ילדרנס פלייס, ללין (50%), בילבונג (50%); וברשת הנעליים צ'רלס אנד קיט שסניף ראשון שלה נפתח בקניון הזהב בראשון-לציון.

לפני כחודש חתמה קבוצת פוקס על הסכם לרכישת 50% מרשת האופנה לנשים YANGA תמורת 9 מיליון שקל. לעסקה זו טרם בוצע קלוזינג.

קבוצת פוקס סירבה להגיב.