בעלי סטימצקי החדשים יתמקדו בקידום תרבות ואמנות

רשת הספרים, שעברה לבעלות G גרופ, תקדם הצגות תיאטרון ותערוכות אמנות תחת הסלוגן "תרבות זה סטימצקי" - ותצמצם את מכירת הציוד המשרדי

סטימצקי / צילום: איל יצהר

אחרי כל הסערות שידעה רשת סטימצקי, מבצעת הנהלתה החדשה, בשקט יחסי, שינויים עסקיים ושיווקיים. במסגרת זו, בכוונתה לעצור כמעט לחלוטין את הכנסת הציוד המשרדי לחנויות הרשת, ובמקביל לקדם הצגות ותערוכות אמנות תחת הסלוגן "תרבות זה סטימצקי" - כך נודע ל"גלובס".

יפית גרינברג, שעומדת בראש קבוצת המשקיעים שרכשה את הרשת, היא חובבת תיאטרון ותיקה ולאחרונה כבר קנתה מספר הצגות מ"הקאמרי", כך שייועדו רק לחברי מועדון סטימצקי. במקביל, הרשת בניהולו של בנה, אייל גרינברג, מנהלת מגעים למהלכים דומים עם "החאן" ו"הבימה".

כמו כן, בכוונת סטימצקי להציג בחנויות שלה תערוכות של יצירות אמנות. לפי גורם המקורב לרשת, "אין מספיק גלריות לכל האמנים, ולסטימצקי יש הרבה חנויות. במצב הנוכחי הגלריות לאמנות גובות את רוב הרווח על היצירות שנמכרות שם, ואנחנו נציע לאמנים עסקה טובה יותר".

מאחורי המהלך קיים רצון לשנות את התדמית של סטימצקי. אם לאורך שנים היא הייתה מזוהה עם ספרים, המהלך של המנכ"לית עד לאחרונה, איריס בראל, לשילוב של ציוד משרדי, יצר זילות מסוימת במותג. כעת רוצים לעצור את השילוב של מכשירי כתיבה, כך שיישאר בחנויות הגדולות ובמקומות שתהיה דרישה לכך, ובמידה רבה במקום זה למתג את עצמה כרשת שתומכת בתרבות על סוגיה השונים.

G גרופ מחליפה משרדים

כחלק משינוי הגישה, יתקיימו גם פעילויות תרבות בסטימצקי באופן קבוע, בהן הרצאות העשרה, פעילויות לילדים, ערבי קריאת שירה וכמובן השקות ספרים.

דברים ברוח זו אמרה היום (ב') גם גרינברג עצמה: "סטימצקי היא מקור לצריכת תרבות, לכן טבעי שנרצה לפתח תחומים אלה. מועדון הלקוחות בפרט, ולקוחות סטימצקי בכלל, צורכים תרבות על כל גווניה, ועלינו לספק להם את הכלים לעשות כן - על-ידי הנחות מיוחדות והצעות משתלמות, וכמובן לחשוף אותם לאמנות ויצירה ישראלית".

עוד נודע, כי G גרופ בראשות גרינברג מתכננת לעבור בקרוב מרמת-החי"ל בתל-אביב לבית סטימצקי בפתח-תקווה. הבניין של הרשת, בעל המראה ה"הסתדרותי" המיושן, צפוי לעבור שיפוצים, ובמסגרת זו גם 50 עובדי הקבוצה, כולל גרינברג עצמה, יעבדו בו.