הדואר בארה"ב פסל מכתבים לישראל בגלל "המצב בעזה"

לקוחות בסניפי דואר בכמה מדינות התבשרו שהשירות לישראל נפסק בשלב זה * הנהלת הדואר: היה בלבול בגלל הוראת מינהל התעופה האזרחית של ארה"ב להפסיק טיסות לנתב"ג

ארצות הברית / צלם: thinkstock
ארצות הברית / צלם: thinkstock

זה לא קרה בצרפת, הולנד, בלגיה או מעוז אנטישמי אחר באירופה, אלא דווקא בארה"ב, צוק איתן של סיוע ותמיכה בישראל: סניפי דואר בכמה מדינות בארה"ב הודיעו ללקוחות שהדואר האמריקאי שוב אינו מקבל מכתבים וחבילות למשלוח לישראל בשלב זה בגלל "המצב ברצועת עזה".

בימים שחלפו, התקבלו במשרדים אזוריים של הליגה נגד השמצה תלונות רבות של אזרחים על פסילת דברי דואר לישראל, צעד שלא ננקט, ככל שידוע, נגד מדינות אחרות, לרבות מדינות שמתנסות באלימות פנימית.

הליגה נגד השמצה, ארגון יהודי שמוביל את המאבק בתופעות של אנטישמיות ואפליית יהודים ומיעוטים אחרים, הודיעה כי קיבלה תלונות מלקוחות במסצ'וסטס, מישיגן וניו-ג'רזי על פקידי דואר שסרבו להעביר מכתבים וחבילות ליעדים בישראל. במישיגן חיים אזרחים רבים ממוצא ערבי, אך אין כל דיווח על כך שפקידי דואר ערביים הם שהפיצו את המידע.

"עובדי הדואר סיפרו ללקוחות, שהמדיניות הנוכחית של שירות הדואר האמריקאי היא, שאי-אפשר לקבל שום דבר דואר (לישראל) בגלל המשבר העכשווי", אמר אייב פוקסמן, מנכ"ל הליגה. "רק לאחר שעובדים מסוימים ביקשו הבהרות מהממונים עליהם, וממנהלים בוושינגטון, הסכימו סניפי הדואר האמורים לקבל מכתבים וחבילות לישראל".

במכתב לראש שירות הדואר האמריקאי, פטריק דונאיו, קרא פוקסמן לשירות לוודא של דברי הדואר לישראל יתקבלו בסניפים וייצאו במועדם.

דובר של שירות הדואר הסביר כי התקלה נבעה כנראה מאי-הבנה: בעקבות החלטת מינהל התעופה האזרחית של ארה"ב (FAA) להשעות טיסות לישראל, אחרי שיגור רקטות מעזה, בעיצומו של מבצע "צוק איתן". הודיע שירות הדואר לעובדיו, כי אי-אפשר לקבל דברי דואר לישראל. אולם הודעת ההנהלה מדגישה, שהשירות לישראל יחודש מיד לאחר שיבוטל איסור הטיסות. נראה שבכמה סניפי דואר, ההודעה לא הובנה כהלכה ופורשה כאיסור קבע.