אפי פיתוח הפסידה 20 מ' ד' ברבעון בצל שיערוכי נדל"ן

שיערוכי נדל"ן הביאו למחיקות בדוחות אפי פיתוח, והכול בגלל חוסר הוודאות המקרו-כלכלי והגיאו-פוליטי ■ צמיחה מרשימה בקניון אפימול

לב לבייב / צלם: איל יצהר
לב לבייב / צלם: איל יצהר

חברת אפי פיתוח , זרוע הנדל"ן במזרח אירופה של אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, עברה להפסד של 19.5 מיליון דולר ברבעון השני של השנה. הסיבה להפסד היא שיערוכי נדל"ן בעקבות היחלשות הרובל הרוסי מול הדולר.

הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-39.5 מיליון דולר, ירידה של 56% לעומת הרבעון המקביל, אולם יש לציין כי מדובר בהשוואה בעייתית שכן ברבעון המקביל אשתקד רשמה אפי פיתוח הכנסות חד-פעמיות ממכירת חניונים בהיקף של 55.4 מיליון דולר.

מהדוחות הכספיים שפרסמה היום החברה עולה כי הוצאותיה דווקא הצטמצמו ל-21 מיליון דולר ברבעון לעומת 57.3 מיליון דולר המקביל אשתקד, אולם המשקולת שהכבידה על תוצאותיה הכספיות הייתה מחיקה של 46.8 מיליון דולר בשל ירידה בשווי ההוגן של חלק מנכסי החברה וכן מחיקה של 8 מיליון דולר בגין מלאי נדל"ן. כך רשמה אפי פיתוח הפסד גולמי של 55 מיליון דולר לעומת רווח גולמי של 41 מיליון דולר ברבעון המקביל.

מעבר לכך רשמה אפי פיתוח הכנסות מימון של 10.6 מיליון דולר לעומת הוצאות מימון של 35.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. לחברה מזומנים בשווי 123.4 מיליון דולר בסוף הרבעון השני

באשר לקניון אפימול, פרויקט הדגל של החברה במוסקבה, אפי מדווחת על צמיחה של 18% בהכנסות מהקניון לרמה של 56.6 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה. ה-NOI עלה ב-27% ל-39.3 מיליון דולר, ושיעור תפוסת השכירות בקניון עומד על 82% לעומת 79% בסוף 2013.

"הרבעון השני הושפע מבעיות פוליטיות וחוסר ודאות מקרו-כלכלית ברוסיה, אך אנו ממשיכים בפיתוח הנכסים שלנו", מסר לבייב. הוא התכוון בעיקר למשבר באוקראינה שהעלה את רוסיה על מסלול עימות מול המערב והוביל לסנקציות כלכליות עליה לאחרונה.