פואד שוב מתייצב לחקירה: נחשד בקבלת כספים שלא כדין

ח"כ בנימין בן-אליעזר חשוד בין היתר כי קיבל שלא כדין מאות אלפי שקלים מאברהם נניקשווילי לצורך רכישת דירת פנטהאוז ביפו

בנימין בן אליעזר / צלם: תמר מצפי
בנימין בן אליעזר / צלם: תמר מצפי

פואד שוב מתייצב לחקירה: בשעה זו נחקר פעם נוספת באזהרה חבר הכנסת והשר לשעבר בנימין (פואד) בן-אליעזר במשרדי להב 433 (יאח"ה), במסגרת החקירה המתנהלת כנגדו בחשד לקבלת כספים שלא כדין.

בראשית יוני השנה החליט בן-אליעזר לפרוש מהמרוץ לנשיאות המדינה, בעקבות זימונו לחקירה באזהרה במשטרה, בחשד כי קיבל שלא כדין כ-1.4 מיליון שקל מאברהם נניקשווילי לצורך רכישת דירת פנטהאוז בפרויקט יוקרתי ביפו.

בנוסף לחשדות אלה, חשדה המשטרה כי בן-אליעזר החזיק מאות אלפי דולרים בכספת בבנק דיסקונט בירושלים, כאשר מקור הכספים אינו ברור. בהמשך, פתחו חוקרי יאח"ה את הכספת של בן-אליעזר ומצאו בה כ-600 אלף דולר במזומן.

כמו כן, פורסם בזמנו כי עלה החשד כי בן-אליעזר הגיש תצהיר שקרי בנוגע לתיק חסוי שמתנהל בבית המשפט. בעת פרסום פרטי החקירה נאסרו לפרסום פרטי אותו "תיק חסוי", ואולם בהמשך הותר לפרסום כי מדובר בערעור המס שהגיש נניקשווילי.

בן-אליעזר נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה מספר פעמים בחודש האחרון, ובמקביל נחקר גם נניקשווילי בניסיון לברר מה עמד בבסיס ההלוואה בגובה 400 אלף דולר שנתן לבן-אליעזר ב-2012.

בנוסף, עלה החשד כי גם איש העסקים רוי מוצפי העביר לבן-אליעזר 700 אלף שקל, ולאחרונה נודע כי המשטרה חושדת שבנוסף לנניקשווילי ומוצפי, העביר איש עסקים שלישי לחבר הכנסת ללא הסבר סכום כסף גדול - כ-1.5 מיליון שקל - בהעברה בנקאית.