מנורה: ירידה חדה ברווחי הרבעון השני ל-42 מיליון שקל

מסבירה צניחה של 65% ברווח ב"ירידה בריבית חסרת הסיכון המשמשת לצורך היוון ההתחייבויות הביטוחיות בחלק מתחומי הפעילות" ■ צמיחה דו ספרתית בפרמיות

מוטי רוזן  / צלם:  תמר מצפי
מוטי רוזן / צלם: תמר מצפי

קבוצת הביטוח מנורה מבטחים מצטרפת למתחרותיה הראל וכלל ביטוח, ומדווחת על קיטון ניכר ברווחיה ברבעון השני השנה, בשל הירידה בעקום הריביות. החברה דיווחה, כי ברבעון השני הצטמק הרווח הנקי שלה בכ-65%, לכ-42 מיליון שקל; זאת בעוד בשקלול תוצאות השקעותיה שנזקפו להון, היא הציגה רווח כולל של כ-37 מיליון שקל - כ-58% פחות מאשר ברבעון המקביל.

כך, מנורה מציגה במחצית הראשונה של השנה רווח של כ-154 מיליון שקל - ירידה של כ-44% ביחס לתקופה המקבילה. גם הרווח הכולל במחצית ירד - בכ-14%, לכ-196 מיליון שקל.

מגמת הירידה ברווחיות ברבעון השני, כאמור, אינה ייחודית למנורה, שמסבירה כי זו נובעת בעיקר מעדכון התחייבויות, גם בשל "ירידה בריבית חסרת הסיכון המשמשת לצורך היוון ההתחייבויות הביטוחיות בחלק מתחומי הפעילות".

סך הפרמיות שגבתה מנורה, גדל במחצית בכ-12% לכ-2.76 מיליארד שקל. "החברה צומחת, ובכל תחומי הפעילות אנו בשיעורי גידול דו-ספרתיים, תוך שמירה על מסגרת הדוקה של הוצאות", אמר היום מנכ"ל החברה, מוטי רוזן.

הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח החיים קטן ברבעון השני בכ-74%, לכ-2 מיליון שקל. מתחילת השנה תחום זה הניב לחברה רווח כולל לפני מס של כ-101 מיליון שקל - גידול של כ-7% ביחס למחצית המקבילה אשתקד. מול זאת, עסקי הפנסיה ממשיכים לצמוח בהכנסות, הן ברבעון והן במחצית: הרווח לפני מס נותר סביב רמה של 22 מיליון שקל, ומתחילת השנה הוא כבר מסתכם בכ-47 מיליון שקל (גידול של כ-8%).

בשל השפעת הריביות הנמוכות על המרווח הפיננסי בקופות הגמל המבטיחות תשואה של מנורה, נחתכו ברבעון השני הרווחים בפעילות הגמל שלה בכ-51%, לכ-4 מיליון שקל. במחצית מדובר דווקא בעלייה של כ-22% לכ-16 מיליון שקל.

מגזר הביטוח הכללי הציג ירידה ברווח הכולל לפני מס, הן ברבעון והן במחצית, והסתכם ב-35.5 מיליון שקל ובכ-115 מיליון שקל בהתאמה. מגזר ביטוחי הבריאות עבר ברבעון השני מהפסד לרווח קל, ומתחילת השנה הרווח נסק פי 9 לכ-8 מיליון שקל.

בית ההשקעות של הקבוצה ממשיך לגמגם: הרווח שהציג במחצית השנה הצטמק בכ-74%, לכ-354 אלף שקל בלבד. ברבעון השני רשם בית ההשקעות הפסד של כ-91 אלף שקל.

תוצאות מנורה
 תוצאות מנורה