אילה חסון מונתה למנהלת בפועל של חטיבת החדשות בערוץ 1

‎חסון תמשיך להגיש את התוכנית "יומן" בערוץ 1 ואת התוכנית "הכול דיבורים" ברשת ב', אך תעזוב את תפקידה כפרשנית מדינית ■ לא תוכל לפטר עובדים

איילה חסון / צלם: איל יצהר
איילה חסון / צלם: איל יצהר

הפרשנית המדינית של ערוץ 1, אילה חסון, מונתה לתפקיד המנהלת בפועל של חטיבת החדשות של ערוץ 1 - כך החליטו היום (ג') מפרק רשות השידור, פרופ' דוד האן, והעורך הראשי, יונה ויזנטל.

לראשונה בתולדות רשות השידור תשמש אישה בתפקיד. חסון תמשיך להגיש את התוכנית "יומן" בערוץ 1 ואת תוכנית הרדיו "הכול דיבורים" ברשת ב'. עם זאת, חסון תעזוב את תפקידה כפרשנית מדינית.

חטיבת החדשות של ערוץ 1 מתפקדת חודשים ארוכים ללא מנהל קבוע בעקבות שורה של פרשיות ומינהל לקוי. מאז נכנס ויזנטל לתפקידו, הוא החליט ליטול על עצמו את תפקיד מנהל ערוץ 1 - תפקיד שככל הנראה לא יאויש, וכן החליט להאריך את מהדורת "מבט" לשעה תמימה.

חסון נחשבת כיום לבכירת העיתונאיות בערוץ 1, במיוחד לאור חשיפותיה העיתונאיות ולאור העובדה שמגזין "יומן" בהגשתה הוא תכופות התוכנית הנצפית בערוץ הציבורי.

בין הסיפורים העיתונאיים שחשפה חסון לאורך השנים: פרשת "בר-און-חברון" בשנת 1997; קלטות פריצקי בשנת 2004; ובאחרונה חשיפת גילויים משמעותיים בפרשת בועז הרפז-גבי אשכנזי, שדחפו את הגורמים הרלוונטיים לפתוח בחקירה משטרתית נגד אשכנזי. החודש זכתה חסון באות אומ"ץ.

חסון נמנעה במהלך השנים ליטול על עצמה תפקידים ניהוליים, ובראיון שנתנה למגזין "פירמה" של "גלובס", בו נבחרה לאחת מ-100 האנשים המשפיעים בתקשורת הישראלית, הסבירה כי היא מעדיפה לדבוק בתפקידיה העיתונאיים.

אתמול (ב'), בתום פגישה עם הכנ"ר דוד האן, שמשמש כמפרק רשות השידור, הסכימה חסון לקחת על עצמה את התפקיד.

האמצעיים שיעמדו לרשותה של חסון מוגבלים מאוד. היא לא תוכל לפטר עובדים ולא לשכור עובדים חדשים. עם זאת, היא תוכל להוביל מהפכות במבנה חטיבת החדשות ובהגשת הרצועות השונות.

יונה ויזנטל מסר כי "אילה חסון הפגינה לאורך חייה המקצועיים מצוינות עיתונאית ואומץ-לב ציבורי, בצד חריצות יוצאת דופן. המינוי שלה לתפקיד הבכיר נעשה מתוך אמונה שתכונות אלה, בצד ניסיונה הרב, יוטמעו בעבודת החטיבה ויובילו אותה להישגים רבים. אין לי ספק כי עובדי החטיבה וציבור הצופים ייהנו מתנופה מחודשת בשידורי החדשות".

אילה חסון מסרה עם מינויה כי "העת הנוכחית, הקשה לרשות השידור, יכולה להוות עבור עובדי חטיבת החדשות הזדמנות להוכיח את יכולתם המקצועית הגבוהה ולבסס את מעמדם לקראת ההקמה של תאגיד השידור הציבורי החדש. אני מאמינה שעשייה של מצוינות תסלול את דרכם של רבים מקרב העובדים אל המשך העשייה העיתונאית".

ורד סויד, מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, בירכה על מינויה של אילה חסון למנהלת חטיבת החדשות. סויד ציינה כי "הרשות לקידום מעמד האישה הציגה חוות-דעת מגדרית על חוק השידור הציבורי, ובה דרשה לאמץ מדיניות של העדפה מתקנת לגבי נשים בתפקידי הליבה וקבלת ההחלטות, ולהביא לכך שנשים יהיו במרכז העשייה התקשורתית". סויד קראה לכלל הגופים במשק למנות נשים לתפקידי מפתח ולפעול להעסקה שוויונית.

יו"ר ועד הטכנאים של ערוץ 1, משה שגב, מסר בתגובה כי "בחירתה של אילה חסון לראש חטיבת החדשות מבשרת טובות. לאורך השנים ביצעה חסון שורה של תפקידי מפתח בערוץ 1 ובקול ישראל, והבחירה באישה מתוך ערוץ 1 היא נכונה ביותר בעת הזו. אנשי ערוץ 1 צריכים להוביל את רשות השידור החדשה ולהצעידה קדימה. אנו נסייע לה ונשלב ידיים להצלחתה".