צמצום בהפסדי החברה לישראל על רקע שיפור בצים ובזן

ההפסד של צים ברבעון השני הסתכם בכ-69 מיליון דולר ■ קורוס סיימה את הרבעון בהפסד נקי של כ-78 מיליון דולר ■ ח"ל תרשום רווח הון של 609 מיליון דולר ברבעון השלישי עקב הסדר החוב בצים

החברה לישראל פרסמה הבוקר (ג') את דוחותיה לרבעון השני של 2014. בשורה התחתונה דיווחה ח"ל על הפסד בסך כ-20 מיליון דולר ברבעון לעומת הפסד של כ-89 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. צמצום ההפסד נובע משיפורים במגזרי הפעילות של צים ובזן.

מחזור המכירות ברבעון השני הסתכם בכ-2.793 מיליארד דולר לעומת כ-2.982 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

כיל סיימה את הרבעון ברווח של כ-67 מליון דולר, לעומת רווח של כ-316 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. (הרווח כולל הפרשה בסך של כ-135 מיליון דולר בעקבות פסק הבוררות החלקי בעניין התמלוגים. הרווח הנקי ללא ההפרשה עמד על כ-202 מיליון דולר).

ההפסד של צים ברבעון השני הסתכם בכ-69 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-97 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד ובנטרול הוצאות פרישה מוקדמת, בתקופה אשתקד, ההפסד עומד על כ-73 מליון דולר.

אגב, כתוצאה מהסדר החוב בצים ואובדן השליטה (ח"ל יורדת מכ-100% שליטה ל-32% ), תרשום החברה רווח הון בהיקף של 609 מיליון דולר ברבעון השלישי.

מחזור המכירות של איי.סי.פאואר ברבעון השני הסתכם בכ-337 מיליון דולר לעומת כ- 176 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח הנקי רשמה איי.סי.פאואר ברבעון רווח נקי של כ-12 מיליון דולר לעומת כ-11 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

לגבי קורוס, מיזם הרכב הסיני של החברה לישראל, מציינים בח"ל כי עד סוף הרבעון מכרה קורוס כ-2540 רכבים מהדגם הראשון אותו השיקה, הקורוס 3 סדאן. לקראת סוף יוני החלה השקתו המסחרית של הדגם השני של החברה הקורוס 3 האצ'בק והוא כעת זמין למכירה. במהלך החודשים האחרונים נמשכת פריסת רשת סוכנויות המכירה של קורוס כאשר נכון להיום קיימות לקורוס למעלה מ-40 נקודות מכירה פעילות ברחבי סין. נקודות מכירה רבות נוספות נמצאות בתהליך פיתוח ובנייה.

קורוס סיימה את הרבעון השני בהפסד נקי של כ-78 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-40 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מחזור המכירות בחודשים ינואר -יוני 2014 הסתכם לכ- 54 מיליון דולר.

בזן סיימה את הרבעון השני של תקופת הדוח ברווח של כ-4 מליון דולר, לעומת הפסד של כ-38 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.