גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אלה נמלי התעופה בעולם שבהם כדאי לכם להיתקע

בשדה התעופה בפרנקפורט תוכלו להתחתן ■ בשדה בסינגפור יש בריכת שחייה ופארק עם גן פרפרים ■ בשדה בהונג-קונג תוכלו לשחק גולף ולצפות בסרט בקולנוע IMAX ■ בשדה בבנגקוק תיהנו מתנומה ומקלחת ■ ומה בנתב"ג?

טרמינל / צילום: Shuterstock
טרמינל / צילום: Shuterstock

אלפי ישראלים נתקעו לפני מספר שבועות בשדות תעופה ברחבי העולם אחרי שמרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו זמנית את טיסותיהן לישראל וממנה בעקבות מבצע "צוק איתן". הטיסות אמנם התחדשו, אך במציאות המטורפת בה אנו חיים אין לדעת מה יוליד יום.

ואם כבר להיתקע בשדה תעופה, בחלקם יש אטרקציות שלא כדאי להחמיץ, בחלקם תוכלו אפילו להתחתן, ובחלקם תוכלו לעשות יוגה, לשאוף חמצן בבר ייעודי ולהדפיס שלטי "ברוכים הבאים".

"גלובס" מביא כמה מהדוגמאות:

צ'אנגי, סינגפור: הנמל הטוב בעולם

שדה התעופה של סינגפור, צ'אנגי (Changi), נחשב לנמל התעופה הטוב ביותר בעולם על-פי חברת המחקר "סקייטרקס" - המדרגת נמלי תעופה על סמך סקרי שביעות-הרצון של הנוסעים.

עובדה זו אינה מפליאה בהתחשב במגוון האטרקציות שהוא מציע לנוסעיו, ובהן אולם קולנוע, בריכת שחייה, מתחם משחקים אלקטרוניים, משחקייה לילדים, חדר איפור וטיפוח וגולת הכותרת: פארק טבע עם גן פרפרים, מפל וצמחים טורפים.

גם את המעבר מטרמינל לטרמינל בנמל דאגו הסינגפורים להפוך לריאה ירוקה ובה גן קקטוסים, גן חמניות, גן שרכים וגן אורכידאות עם בריכת דגי נוי מסוג קוי.

נוסעים שנאלצים לבלות בשדה 5 שעות או יותר, מוזמנים גם לסיור חינם בנמל, שנמשך כשעתיים.

בקרוב הנמל הזה יהפוך אפילו טוב יותר, הודות לכיפה שתחבר את הטרמינלים שלו ותכלול גנים נוספים, חנויות ועוד.

צ'ק לאפ קוק, הונג-קונג: קולנוע איימקס

בנמל תעופה אחר ביבשת האסייאתית, בהונג-קונג, עומד לרשות הנוסעים אולם IMAX עם מסך ענק, שבו 350 מקומות ישיבה. הנוסעים אף מוזמנים לבחון את כישורי הטיסה שלהם בסימולטור של תא טייס, או סתם למתוח איברים במשחק גולף במגרש עם 9 חורים.

סיאול, אינצ'ון: סדנאות תה

לעומת זאת, באינצ'ון - נמל התעופה של דרום קוריאה, המרוחק כ-50 ק"מ מהבירה סיאול - הלכו על אטרקציות הקשורות במורשת כמו סדנאות להכנת תה מסורתי, סדנאות לעבודות-יד קוריאניות מסורתיות ומוזיאון לתרבות הקוריאנית.

טוקיו, נאריטה: בר חמצן ועיסוי

ועם כל הכבוד למורשת, בנאריטה, נמל התעופה של טוקיו, בחרו בפרקטיקה: בר חמצן בשירות עצמי. תמורת 800 ין ניתן לשאוף במשך 10 דקות ממכל חמצן בטעמים שונים ואולי להתגבר על ג'ט לג.

ואם הגב תפוס, בטרמינלים 1 ו-2 בשדה ניצבות כורסאות מסאז' - 200 ין ל-10 דקות. מי שמעדיף להתרענן יכול ליהנות ממקלחת של 30 דקות תמורת 1,030 ין או של שעה תמורת 1,540 ין.

ורמונט ודאלאס: חדרים לתרגול יוגה

בנמלי תעופה בינלאומיים אחרים, כמו סן פרנסיסקו, ורמונט ודאלאס, דואגים לשלוות הגוף והנפש של הנוסעים. שם הקימו חדרי יוגה עם מזרנים ומראות לתרגול חופשי.

סן פרנסיסקו, SFO: ללטף כלבלבים

כדי לספק תחושה ביתית ונינוחה לנוסעים, בחרו בנמל התעופה בסן פרנסיסקו בדרך מקורית: הבאת כלבים מאולפים. היוזמה מקודמת על-ידי האגודה למניעת התאכזרות לבעלי חיים. הכלבים, שנבחרו בקפידה בשל מזגם הנוח, לובשים אפודות עם הכיתוב "לטפו אותי" (pet me).

פרנקפורט: חתונות לבני כל הדתות

שדה התעופה של פרנקפורט, מצדו, מציע את עצמו כלוקיישן לזוגות שמחפשים לשבור מוסכמות ולהינשא במקום ייחודי. וכיאה לגוף מסחרי, הוא גם ממליץ לשוקלים חופה על המסלול לקנות זר פרחים לכלה, חליפה לחתן וטבעות נישואין לבני הזוג בחנויות שבשדה.

ציריך, קלוטן: מרפאת שיניים

יש נמלים שהרחיקו לכת עוד יותר, כמו זה שבציריך, המציע לנוסעים מרפאת שיניים עם מגוון טיפולים מהשעה שבע בבוקר ועד שבע בערב. המטרה לתת מענה למי שזקוק לטיפול רפואי חירום.

בנגקוק, סוברנבהומי: חדר מנוחה למי שעייף

טיפול שורש בשדה תעופה אולי נשמע כמו מוצא לא רע לשעת צרה, אבל מה שרוב הנוסעים באמת רוצים הוא מקום נוח לשים את הראש בהמתנות הארוכות והמתישות לטיסת המשך, או במקרה של עיכוב רציני בטיסה.

את הצורך הבסיסי הזה מספקים כיום כמה שדות תעופה, ביניהם זה שבבנגקוק, המציע תאי שינה עם כל השירותים הבסיסיים למנוחה: מיטה, מקלחת, מסך טלוויזיה, Wi-Fi ואפשרות להזמין אוכל.

סכיפהול: הדפסת שלטי "ברוכים הבאים"

גם סכיפהול מציע תאי מנוחה, אך בנוסף הוא מציע שירות מקורי ושימושי - עמדה להדפסת שלטי קבלת-פנים. אפשר לבחור גדלים וניסוחים שונים, בתעריפים של כמה אירו בודדים.

נתב"ג: עיסוי בטרקלין העסקים לנוסעי פרימיום

טרמינל 3 בנתב"ג, שבנייתו הסתיימה לפני כעשור, מציע מספר מועט של אטרקציות בהשוואה לשדות אחרים בעולם. מלבד חנויות דיוטי פרי, יש בנמל אפשרות ליהנות ממסאז' של 20 דקות בטרקלין העסקים "המלך דוד" של אל-על, הניתן כשירות חינם אך ורק לנוסעי אל-על במחלקת עסקים/ראשונה.

בכניסה לזרוע E יש משחקייה קבועה לילדים המשלבת פעילויות בימים עמוסים, כמו חגים וחופשת קיץ. כמו כן, הטרמינל מתהדר בבר יין, schmoozy שמו, שנפתח לא מזמן בכניסה לזרוע E.

לשאלה מדוע נתב"ג מצטיין פחות באטרקציות אחרות שאינן חנויות דיוטי פרי, משיבים ברשות שדות התעופה כי "נתב"ג הוא שדה קצה, כלומר שדה שטסים ממנו או חוזרים אליו. אין בו טיסות המשך כמו בשדות התעופה הגדולים בעולם. אטרקציות אלה ואחרות מתאימות לשדות גדולים שמהם יוצאות טיסות המשך הכרוכות לעתים בהמתנה ממושכת. לא באים לשדה התעופה כדי לראות ציפורים, ובטח שלא מקדימים להגיע ב-5 שעות במיוחד בשביל זה. באים כדי לטוס".

עוד כתבות

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה ירדה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

בורסת טוקיו, יפן / צילום: Shutterstock

עליות בבורסות אסיה; גוגל טסה במסחר המאוחר

ניקיי מטפס ב-1.1%, מדד שנחאי מוסיף לערכו 0.8%, מדד שנזן מתחזק ב-1.5%, הנג סנג קופץ ב-2.1% ומדד קוספי מתקדם ב-1.2% ● גם החוזים העתידיים על מדדי ארה"ב נסחרים בעליות ● בהמשך היום יתפרסם בארה"ב מדד מחירי ההוצאה הפרטית (PCE), מדד האינפלציה המועדף על ידי הפד

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם