פופ-ארט בבאר-שבע: מוזיאון הנגב נפתח מחדש

מוזיאון הנגב חוזר לשגרה אחרי סגירתו בימי "צוק איתן", עם הארכת תערוכת הפופ-ארט "המדיום הוא המסר"

מוזיאון הנגב בבאר-שבע נפתח מחדש לאחר חודשי הקיץ הקשים, שברובם היה סגור בשל מצב החירום. בעקבות זאת, הודיע המוזיאון על הארכת תערוכת הפופ-ארט "המדיום הוא המסר" עד 18.10 (אחרי סוכות). התערוכה כוללת יצירות של כמה מגדולי האמנות האמריקאים והבריטים של המאה ה-20, ביניהם אנדי וורהול, רוי ליכטנשטיין, קלאס אולדנבורג, רוברט ראושנברג, ג'ספר ג'ונס ואחרים.

התערוכה "המדיום הוא המסר" מציגה פרק חשוב בתולדות האמנות, ומדגישה את יחסה האוהד של אמנות הפופ לשכפול והעתקה, ייצור המוני והפצה של מוצרי צריכה ושל דימויים. בתערוכה באים לידי ביטוי המשיכה לחומרים פופולריים כמו ספרי קומיקס, תצלומי סלבס ומודעות פרסומת, אשר מוצגים על-ידי שפה חזותית בעלת אופי תעשייתי.

התערוכה הוקמה בזכות שיתוף-פעולה יוצא דופן עם מוזיאון ישראל, שהשאיל לתערוכה מבחר מהאוסף העשיר שברשותו, להנאת הציבור המרוחק מהמרכז.

במקביל, מוצגת במוזיאון בימים אלה התערוכה "מצילום להדפס", ובה הדפסים של אמנים ישראלים שהצטרפו לאחרונה לאוסף המוזיאון: הסדרה "ארבע העונות" של מנשה קדישמן (מתנת האמן), והדפסים צילומיים של האמנים הצעירים אורי גרשוני, חנה סהר ודוד עדיקא, (מתנת בנק דיסקונט), שנעשו בסדנת ההדפס בכברי.

מחר (ד'), בשעה 17:30 יתקיים שיח גלריה בתערוכה "המדיום הוא המסר" עם האוצרת ומנהלת המוזאון ד"ר דליה מנור. סיור מודרך ושיח גלריה בחינם יתקיימו במסגרת ימי פיס לתרבות ביום ד' הבא, 10.9.

מוזיאון הנגב לאמנות, באר-שבע. מחיר כניסה: מבוגר: 20 שקל, ילד: 10 שקלים