אפילו מכדורגל אפשר לעשות כסף גדול באמריקה

מנהל בכיר בחברת הפרייבט אקוויטי בלקסטון ממליץ להשקיע בכדורגל הצומח בארה"ב: "אנחנו נמצאים כרגע בנקודה נמוכה מבחינת מחיר הכניסה לענף"

תיירי הנרי, MLS / צלם: רויטרס
תיירי הנרי, MLS / צלם: רויטרס

פיטר כהן, מנהל בכיר בחברת הפרייבט אקוויטי בלקסטון גרופ, סבור שמשקיעים בעלי כיסים עמוקים יוכלו להרוויח הון עתק במידה ויהמרו על צמיחת ענף הכדורגל בארה"ב, בדגש על ליגת הכדורגל הבכירה במדינה (ה-MLS).

"כרגע, אנחנו נמצאים בנקודה נמוכה מבחינת מחיר הכניסה לענף", מצוטט כהן, ראש מחלקת הבידור והמדיה של בלקסטון, באתר CNBC. כהן מדגיש את צמיחת הפופולריות של הכדורגל בארה"ב, עניין שבא לידי ביטוי באחוזי צפייה שוברי שיאים למשחקי הנבחרת בקיץ האחרון במונדיאל בברזיל, וגם לנתוני הצפייה שרושמים משחקי הליגה האנגלית ב-NBC: "אם הטרנד הזה יימשך, אני חושב שהכדורגל יהיה מקום מאד מעניין לעשות בו כסף".

"מחיר הכניסה לענף" עליו מדבר כהן הוא בעיקר דמי הזיכיון שמשלמים משקיעים המעוניינים לפתוח קבוצת MLS. המחיר הגבוה ביותר ששולם עד היום הוא של ניו יורק סיטי FC - קבוצה שנמצאת בבעלות משותפת של מנצ'סטר סיטי האנגלית וקבוצת הבייסבול ניו יורק יאנקיז, שתשלם 100 מיליון דולר זיכיון.

על-פי התכנון של קומישינר ה-MLS, דון גארבר, עד שנת 2020 הליגה תתרחב ל-24 קבוצות. בבדיקה האחרונה שביצע מגזין "פורבס", נמצא כי 10 מתוך 19 הקבוצות בליגה רשמו רווח תפעולי שנתי (סיאטל סאונדרס מעל כולם עם 18.9 מיליון דולר). השווי של המועדונים מוערך במינימום 64 מיליון דולר (צ'יבאס) ועד 170-175 מיליון דולר (סיאטל ולוס אנג'לס גלאקסי).

כהן התייחס גם למחירי הכרטיסים הצנועים יותר ב-MLS, לעומת ענפי הספורט המובילים בארה"ב. "ניתן לממן די בקלות בילוי משפחתי במשחק של ניו יורק רד בולס או לוס אנג'לס גלאקסי. זה לא ממש המצב בניו יורק יאנקיז או לוס אנג'לס דודג'רס (בייסבול)".