חדשות הרכב: נתוני מצלמות המהירות שהמשטרה מסתירה

המחקר החדש והמקיף שחושף נתונים מדהימים הקשורים לנושא המצלמות בכבישים ■ וגם: יגואר באחת ההשקות המטורפות של השנה

מצלמות מהירות, מצלמת מהירות, מצלמה / צלם: איל יצהר
מצלמות מהירות, מצלמת מהירות, מצלמה / צלם: איל יצהר

היום בתוכנית חדשות הרכב בגלובס TV, נדבר עוד על מצלמות המהירות בכבישים, יעילותן שמוטלת בספק רב, והאי-שקיפות המשוועת של המשטרה, גם היום שנתיים לאחר ההצבה שלהן ברחבי ישראל.

מדינת ישראל הוציאה כבר מאות מיליוני שקלים על רכישה, הצבה ותפעול של מצלמות המהירות, אבל באורח פלא עדיין אין נתונים מובהקים שיכולים להעיד על יעילותה. מספר התאונות הקטלניות נמצא בעלייה ולמרות ההבטחות לשקיפות מלאה המשטרה מסרבת לשחרר נתונים על פילוח הפקת הדוחות של המערכת: כמה מהם ניתנו על עבירות מהירות "כבדות" וכמה מהן ניתנו בפועל על חריגות משניות ואקראיות מהמהירות בקטעי כביש פתוחים ובצמתים. אין לנו מידע גם על השעות בהן ניתנים מירב הדוחות אם כי ניתן לשער, שרובם ניתנים בלילה כאשר רוב המצלמות אינן גלויות לעיני הנהגים.

למעשה, אפילו מחקר עדכני בנושא הגורמים לתאונות דרכים, שפרסם בחודש שעבר בנק ישראל, טוען שלא ניתן לדעת כרגע בוודאות את יעילותן של המצלמות ולמעשה על פי אותו מחקר נרשמה עליה של 24% בתאונות בקטעים בהם הוצבו מצלמות. החודש, אגב, מגיעים גורמי האכיפה לועדת הכלכלה של הכנסת כמו בכל שנה בתקופה הזו, במטרה לעגן ולתגבר את תקציב האכיפה. הועדה תדון בסוגיית הדו"חות שמנפיקה המשטרה לאזרחים וכולנו תקווה, שלפחות במעמד המכובד הזה ייחשפו נתונים מדויקים.

עוד במהדורה: אאודי מציגה את מתיחת הפנים לדגם האיי 6, ב.מ.וו מציינת יום הולדת לדגם האם חמש ומעניקה לעצמה מתנה בדמות דגם במהדורה מוגבלת, הוולוו אי סי 90 שרק הוצגה בשבוע שעבר הופכת ללהיט מכירות, לאנד רובר וורג'ין גלקטיק יטיסו אתכם יחד עם עוד שלושה חברים לחלל החיצון, ארנולד שוורצנגר מוכר את המרצדס בנץ יונימוג האימתנית, פרארי וסדנת העיצוב פינינפארינה חוגגות זוגיות של 60 שנה עם דגם מרהיב במהדורה מובלת, ונסיים עם אחת ההשקות המטורפות של השנה כשיגואר לקחה את האקס אי החדשה שלה לסיבוב מעל לונדון.

צפו בתוכנית המלאה...