מדד הפרסומות הנצפות של יו-טיוב: קפה נמס עלית בראש

המדד מלמד שלא צריך לדחוף בכוח את המוצר, אלא לבנות סביבו סיפור מעניין

חודש אוגוסט, ובעיקר עם סיומו של "צוק איתן", הציג סימנים ראשונים של התאוששות בשוק הפרסום. המפרסמים חזרו להיות מעט יותר חדים ולהעביר מסרים בצורה יותר משכנעת, כייפית ופחות מכירתית. צריך סיפור טוב, לדעת לספר אותו כמו שצריך, לתבל בהומור ולהגיש חם. רק כך אפשר לעקוף את חומות ההגנה של הצרכן החדש והביקורתי.

5 הפרסומות המובילות לחודש אוגוסט במדד "גלובס" ואתר הווידיאו הפופולרי יו-טיוב מציגות היטב איך מעבירים מסר לקהל שהופך יותר ויותר מתוחכם.

המקום הראשון בחודש אוגוסט שייך למשרד הפרסום teenk שייצר את הקליפ השני בסדרת "מיוזיקפה סופרגרופ" מטעם קפה נמס של עלית, תחת השם "שיר אהבה בשבילך". מדובר בשיתוף-פעולה של הרכב המוזיקה שכולל מספר אמנים - איזי, האולטראס, נאור אורמיה וענבל ביבי ("אקס פקטור") - שלקח כמה סטטוסים שכתבו הגולשים וחיבר אותם יחד לשיר קצבי ומרענן. איך זה קשור למותג קפה נמס של עלית? אל תחפשו הקשרים בתוך הפרסומת/הקליפ המוזיקלי. אין פה ניסיון לדחוף בכוח את המוצר כדי למכור. הלוגו מופיע בתחילת הקליפ ובסופו, ותו לא.

הנתונים המספריים מעידים על ההצלחה להעביר את המסר אף שמדובר בפרסומת בסופו של דבר. 668 אלף צפיות נרשמו בסוף אוגוסט, שכבר הספיקו לזנק מאז בכ-87%. הקליפ השיג כ-3,100 לייקים ביו-טיוב ועוד 1,615 לייקים בפייסבוק. כ-360 גולשים שיתפו את הקליפ דרך יו-טיוב וכ-530 שיתפו דרך פייסבוק. הסרטון הראשון בסדרה "נמס לי" השיג במשך כחודשיים 1.5 מיליון צפיות, כך שנראה ש"שיר אהבה בשבילך" יכול אפילו לעקוף אותו אם ימשיך בקצב הנוכחי.

למקום השני מגיע המותג תפוזינה, עם פרסומות מבית היוצר של ראובני-פרידן. מדובר בפרסומת די קלאסית למשקה, תחת הקונספט של FUN, אך גם כאן אין כל אזכור של המוצר עד ל-10 השניות האחרונות של הפרסומת, שמקדמת בקבוקים חדשים מבית יפאורה עם מסרים מילוליים כמו "מזל טוב", "אחלה יום" וכדומה.

הפרסומת אמנם הצליחה להתברג למקום השני עם 354 אלף צפיות, בעיקר בזכות קידום ממומן שלה, אך לא ברמה הוויראלית. כך, מלבד 11 לייקים ביו-טיוב, כל שאר הנתונים היו חד-ספרתיים. מנגד, היא מובילה על כל שאר הפרסומות בחמישייה עם אחוזי השלמת הצפייה הגבוהים ביותר (89%).

בלאט מקדם סבון

במקום השלישי ניצבת "העוגייה הטובה" של Fitness מבית אסם, עם כ-306 אלף צפיות. השחקנית ירדן בר-כוכבא מפציעה בפרסומת למוצר חדש, ובאמצעות משרד הפרסום מקאן מגלמת אישה עובדת ועסוקה, שמנשנשת ואוכלת מכל הבא ליד תוך כדי עשייה והליכה.

גם פרסומת זו לא הצליחה לייצר באזז ויראלי, מלבד צפיות שרובן, ככל הנראה, הגיעו בתשלום. כך, הפרסומת הניבה כ-50 לייקים ביו-טיוב ו-14 תגובות, אך מנגד מעטים שיתפו ועשו לייק בפייסבוק.

במקום הרביעי מפציע שוב מקאן, הפעם עם דיוויד בלאט שמדבר כביכול על ההחלטה החשובה בחייו. הצופה חושב שמדובר על המעבר שלו לאמן ב-NBA, אך בפועל הוא מפרסם סבון לגבר מבית Dove. הפרסומת רשמה 306 אלף צפיות, 140 לייקים ביו-טיוב ו-1,050 בפייסבוק, כמו גם 55 שיתופים בפייסבוק.

את החמישייה סוגרים הילדים של קסטרו, ששרים את השיר "כולם רוקדים עכשיו" ועל הדרך מציגים את הקולקציה החדשה של רשת האופנה. בדומה למקום הראשון, ראובני-פרידן ייצר קליפ מוזיקלי כמעט נטול אזכורים פרסומיים - הבגדים הם אמנם של קסטרו, אך שם המותג כמעט לא מוזכר. ובדומה למקום הראשון, ההצלחה מתבטאת ברשתות החברתיות.

הפרסומת, שהושקה כשבוע וחצי לפני סוף אוגוסט, השיגה כ-285 לייקים ביו-טיוב וכ-945 בפייסבוק, וכן כ-155 שיתופים בפייסבוק לצד כ-220 תגובות בפייסבוק. הקליפ הניב 180 אלף צפיות, נכון לסוף החודש. מאז הוא כבר הספיק לזנק בכ-200% לכדי כ-550 אלף צפיות.

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידיאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של גוגל ויו-טיוב, שמשקלל יחד מספר קריטריונים, כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאטיביות ביותר שאנשים בוחרים לראות מדי חודש. במדד מוצג דירוג הפרסומות המובילות במדינה מדי חודש. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בחודש שנבדק.

בין הקריטריונים שנלקחים בחשבון אפשר למנות את מספר הצפיות במדינה, אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים בחרו לצפות) וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי של המפרסם) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן).

לצד זאת, המדד מציג גם נתונים שנאספו על-ידי חברת vidIQ האמריקאית, הפועלת בתחום האנליטיקה והשיווק בעולמות הווידיאו למותגים מסחריים וגופי בידור, בהם כמות שיתופים ותגובות ברשתות חברתיות.

מדד הפרסומות
 מדד הפרסומות