פנייה לארדן: הורה לתקשורת להמשיך לדווח על ירי לישראל

חברת מתן שירותי בריאות מבקשת משר התקשורת לדרוש מכלי התקשורת להמשיך ולשדר התרעות על ירי לעבר ישראל, גם בזמן מה שמכונה "טפטופים"

כיפת ברזל גראד עזה טילים  / צלם: רויטרס
כיפת ברזל גראד עזה טילים / צלם: רויטרס

חברת מתן שירותי בריאות מבקשת משר התקשורת גלעד ארדן לדרוש מכלי התקשורת להמשיך ולשדר התרעות על ירי לעבר ישראל, גם בזמן מה שמכונה "טיפטופים".

במכתב ששלח מנכ"ל החברה, אילן רמות, באמצעות עו"ד דן פרידמן ממשרד פרידמן יונגר ושות', הוא מבקש כי ארדן יעשה שימוש בסמכותו ויורה לשדר "התרעות בדבר ירי תלול-מסלול לשטחי מדינת ישראל, לא רק בעת שאלה נורים לאזור המרכז".

רמות מתגורר עם משפחתו באזור הדרום, והחברה בראשה עומד מעסיקה עובדים רבים מהדרום ומספקת שירותים לתושבי הדרום, בין היתר.

"בעת ירי, לא נשמעת אזעקה בשטחים שמחוץ ליישובים והערים או בשטחים החקלאיים. כך יוצא שמי שמצוי בדרכים או בשטחים פתוחים כלל לא מודע לביצוע הירי לשטח מדינת ישראל ולכך שעליו לתפוס מחסה", כותב רמות.

לדבריו, "גם השוהים בתחומי היישובים לא תמיד שומעים את האזעקה, בין מחמת שהאזעקה אינה נשמעת בתוך מבנה סגור, ובין מחמת שזו בעוצמה חלשה מדי... למיטב בדיקתנו, מאז תום מבצע 'עמוד ענן' ועד לתחילת מבצע 'צוק איתן' אירעו לא פחות מ- 276 (!) אירועי ירי תלול-מסלול מרצועת עזה לדרום הארץ. זאת, כאמור, בלא שהושמעו התרעות על כך באמצעי התקשורת... מובן שהמדובר במצב דברים שהדעת, ההגינות והשוויון אינם סובלים".