משקיעים סיניים מזרימים עוד 12.5 מיליון דולר לאינסייטק

ישלימו הסבב שהובילה קרן יורק, המחזיקה 21% בחברת המכשור הרפואי

ג'רמי בלנק / צילום: תמר מצפי
ג'רמי בלנק / צילום: תמר מצפי

חברת אלביט מדיקל, מקבוצת אלביט הדמיה, דיווחה הבוקר (א') על קבלת השקעה של 12.5 מיליון דולר לחברת המכשור הרפואי אינסייטק המשתייכת לפורטפוליו החברה. ההשקעה מגיעה מקבוצת משקיעים סיניים, ביניהם החברות Shanghai GEOC, Hengtong Investment Limited Partnership ו- Fortune China Limited. הגיוס, עליו הודיעה אלביט מדיקל (המחזיקה 37.6% מאינסייטק) לפני מספר חודשים, בוצע לפי שווי של 200 מיליון דולר לפני הכסף לאינסייטק.

השקעה זו מצטרפת לסכום של 37.5 מיליון דולר שהשקיעה לאחרונה קרן יורק באינסייטק, לפי אותו השווי. יורק היא בעלת המניות הגדולה באלביט הדמיה, כך שכעת היא מחזיקה ב-21% באינסייטק, ישירות ובעקיפין.

אינסייטק היא חברה לטיפול בסרטן ומחלות אחרות באמצעות צריבה של רקמות על ידי קרני אולטרה-סאונד ממוקדות, באופן לא פולשני. החברה משווקת מוצרים לטיפול בגידולים שפירים ברחם, ברעד לא-פרקינסוני ובגרורות סרטניות בעצמות.

הסכם הגיוס הנוכחי מכיל הגנות למשקיעים, ובין היתר אם סך הכנסות אינסייטק במצטבר בשנים 2014-2015 יפחת מ-60 מיליון דולר, יופחת מחיר המניה בהנפקה הפרטית בגובה הפער (באחוזים) בין ההכנסות בפועל ל-60 מיליון דולר, אך בלא יותר מ-8%. בשנת 2013 עמדו הכנסות אינסייטק על 20.6 מיליון דולר.

אלביט מדיקל היא חברה שהוקמה על ידי אלביט הדמיה כדי לאגד את הפעילויות שלה בתחומים הרפואיים - אינסייטק וחברת גמידה סל מתחום תאי הגזע. גמידה סל, בה מחזיקה אלביט מדיקל 31%, הודיעה לפני כחודש על הסכם השקעה עם התאגיד הבינלאומי נוברטיס, בהיקף של 35 מיליון דולר תמורת 15% בחברה. ההסכם כולל אופציה לרכישת גמידה סל תמורת 165 מיליון דולר נוספים, וכן תשלומי אבני דרך ותמלוגים, שיכולים להביא את התמורה בהסכם כולו עד ל-435 מיליון דולר.