בקשה לביהמ"ש: לאסור הצעות רכש מבעלי עניין בצ. לנדאו

החברה היזמית עמרם אברהם טוענת כי קיים חשש שבעלי העניין בצ. לנדאו או מי מטעמם ינסו לרכוש את החברה כדי להתחמק מתשלום החובות לנושיה

פרויקט אקווה בחדרה / צילום: Skyview
פרויקט אקווה בחדרה / צילום: Skyview

החברה היזמית עמרם אברהם הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לאסור על בעלי העניין בחברת צ. לנדאו, הנמצאת בהקפאת הליכים, להגיש הצעות לרכישת פעילות החברה או מניותיה על סמך הזמנה שפורסמה על-ידי נאמני החברה, עורכי הדין עומר גדיש וישראל בכר.

עוד מבקשת החברה מבית המשפט כי יורה על כך שכל מתמודד במכרז לרכישת מניות החברה יצהיר כי אין לו כל קשר משפחתי או עסקי עם בעלי העניין בחברת צ. לנדאו, תוך פירוט השמות הבאים: הנריך לנדאו, מרים לנדאו, דוד לנדאו, יצחק לנדאו, אלון נתן ויקי רייסנר.

חברת עמרם אברהם היא היזמית של פרויקט "אקווה" בשכונת עין הים בחדרה, שאת עבודת הבנייה בו ביצעה עבורה צ. לנדאו. בין שתי החברות יש מחלוקת בסוגיית סיום הבנייה, ולטענת עמרם אברהם, צ. לנדאו חייבת לה סכומים גבוהים בגין אי-השלמת הפרויקטים "אקווה 1" ו"אקווה 2". החברה אף מחזיקה בערבויות בנקאיות אוטונומיות ובערבויות אישיות של בעלי המניות בחברת צ. לנדאו.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין איתן ארז ויואב רז, טוענת חברת עמרם אברהם כי "יש יסוד סביר להניח כי מהלך הפנייה של צ. לנדאו להקפאת הליכים נעשה על-ידי בעלי המניות בחברה וכן על-ידי יקי רייסנר (המעורב באופן אישי בפעולות החברה), על מנת לנסות להתחמק מתשלום החובות לנושי החברה ומהערבויות שניתנו על-ידם, ולמעשה לרכוש את החברה 'בנזיד עדשים' באמצעותם או באמצעות מי מטעמם ולהמשיך להפעילה ללא תשלום חובותיה. במצב דברים זה יש חשש כי בעלי החברה ינסו להשיג 'שמיטת חובות' פסולה, ובכך ינסו לגלגל על הנושים את העלויות בגין ניהולם הכושל".

עוד נטען בבקשה כי במסגרת ההצעה שפורסמה אין די מידע אודות הממכר - כלומר, האם החברה תימכר בכללותה או בחלקיה. לאור זאת, טוענת עמרם אברהם, "לא מן הנמנע כי מהלך זה תוכנן מבעוד מועד על-ידי בעלי הזכויות בחברה ושותפיהם, על מנת לחמוק מהתחייבויותיהם האישיות ומהתחייבויות החברה כלפי נושיה".