ערוץ הספורט ימשיך לשדר הליגה בכדורסל; ישלם 3.5 מ' ש' לעונה

‎סיכם עם מינהלת הליגה בכדורסל לשנתיים עבור שידור המשחקים המשניים, אחרי שהעלה את הסכום שעמד בעונה שעברה על 2.5 מיליון שקל

מכבי ת"א מול הפועל ירושלים, גמר גביע ווינר 2014 / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה

מינהלת הליגה בכדורסל מסיימת את ההכנות לקראת פתיחת עונת 2014/15, אחרי שסיכמה עם ערוץ הספורט על הסכם שידורים משודרג לשתי העונות הבאות.

הערוץ, שישדר את המשחקים המשניים של ליגת העל בכדורסל, ישלם 3.5 מיליון שקל בכל עונה - כך נודע ל"גלובס". מדובר על העלאה משמעותית בהשוואה לעונה שעברה, אז שילם ערוץ הספורט 2.5 מיליון שקל.

בסך-הכול תכניס המינהלת מהסכמי שידור סכום כולל של 10 מיליון שקל בשנה - הגדול ביותר שהשיגה מאז הוקמה ב-2002.

ערוץ 1 ימשיך לשדר את המשחק המרכזי עבור 6 מיליון שקל, כאשר השינוי היחיד יהיה הזזת יום המשחקים משני לראשון והצבת המשחקים בפריים-טיים (20:45), זאת על-פי דרישת העורך הראשי החדש של רשות השידור, יונה ויזנטל. ההחלטה להזיז את יום השידורים מגיעה לאור כישלון הקונספט "ערב הספורט של ישראל", שגרם לדחיקת משחקי הכדורסל לשעה מוקדמת ולא אטרקטיבית.

כ-500 אלף שקל נוספים ייכנסו למינהלת מהסכמי השידורים לאינטרנט, מתוכם ישלם ‏ONE‏ כ-330 אלף שקל, עבור ראשוניות בחבילת התקצירים של הליגה.

מינהלת הליגה בכדורסל - ההסכמים הגדולים
 מינהלת הליגה בכדורסל - ההסכמים הגדולים

שני גופי ההימורים של המדינה - הטוטו ומפעל הפיס - יכניסו העונה למינהלת 16.8 מיליון שקלים. הטוטו שידרג את הסכם השיווק וימשיך להחזיק במותג "ליגת ווינר סל" עבור 14 מיליון שקל, בעוד שמפעל הפיס ישלם 2.8 מיליון שקל. רכבת ישראל תמשיך עונה נוספת את ההתקשרות עם הליגה עבור 300 אלף שקל. בסך הכל תהנה המינהלת מ-23.1 מיליון שקל מ"כספי מדינה" (טוטו, רשות השידור, מפעל הפיס, רכבת ישראל).

יש לציין כי השדרוג בהסכמים התאפשר בין היתר בזכות הגדלת נפח המשחקים העונה בליגה: המינהלת הוסיפה סיבוב משחקים שלישי מלא שאחריו יתחילו סדרות הפלייאוף, שיטה שתגרור את העונה עד קרוב לסוף יוני 2015.

ההסכמים הנוכחיים מבטיחים למינהלת עונת שיא עם הכנסות שצפויות להגיע לכ-30מיליון שקל. כ-75% מהכסף צפוי לחזור לקבוצות בצורת תמלוגים.

ליגת העל תיפתח ב-5 באוקטובר.